עורך דין אובדן כושר עבודה – מתי ניעזר בשירותיו

אף אחד מאיתנו לא חושב על הרגע בו הוא יגיע למצב של אובדן כושר עבודה, מצב בו הוא לא יוכל להמשיך ולהתפרנס ממה שהוא עסק כל חייו המקצועיים. במצב שכזה אין ברירה אלא לתבוע את חברת הביטוח אצלה מבוטחים במסגרת ביטוח חיים.

תביעת ביטוח מתבצעת בעזרת עורך דין אובדן כושר עבודה, אשר לומד את פרטי הפוליסה שלנו ומביא הוכחות רפואיות ואחרות שאיננו יכולים עוד לעבוד בתחום שלנו (או בתחום דומה לו) ועל כן אנחנו זכאים לפיצוי על כך.

מה שעומד מאחורי המינוח אובדן כושר עבודה הוא, עובד אשר נפצע או חלה, ועל כן איננו יכול להמשיך ולעבוד במקצוע שלו (או לחילופין יכולת ההשתכרות שלו נפגעה). ההנחה היא, שמדובר במקצוע אותו הוא למד והוכשר לעבוד בו, ואיננו יכול ללמוד ולהתמקצע בתחום אחר. חשוב לומר, אובדן כושר עבודה יכול להתרחש כתוצאה מתאונת דרכים, תאונה במקום העבודה, רשלנות רפואית או מכל סיבה אחרת. כל עוד הסיבה נמצאת בפוליסה ואכן יש דרך להוכיח שמדובר באובדן כושר עבודה, הרי שהמבוטח זכאי לפיצוי.

צריך לציין, חברת הביטוח תוכל לטעון שאנחנו כן יכולים לעסוק במקצוע אחר, סביר, שמתאים ליכולות ולכישורים שלנו. כאן עולה השאלה, מה זה בדיוק מקצוע סביר. על כך נתווכח גם בבית המשפט.

עורך דין אובדן כושר עבודה – כיצד הוא יכול לעזור לנו

כאמור, אם אנחנו מגישים תביעה עלינו להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין אובדן כושר עבודה. עו"ד זה, תפקידו להוכיח שאכן אנחנו מתמודדים עם אובדן כושר עבודה וכן שהפוליסה שלנו מציינת שמצב זה מחייב לפצות אותנו.

במסגרת ביטוח חיים שאנחנו עושים (בעצמנו או דרך מקום העבודה), ישנו פרק של אובדן כושר עבודה. הוא מיועד להעניק לנו או לבני משפחתנו פיצוי כספי מסוים, בהתאם לגודל הפרמיה ששילמנו כל השנים בהם היינו מבוטחים, במקרה שלא נוכל להתפרנס עוד או שלא נוכל לקבל את אותה משכורת שקיבלנו קודם לכן.

עורך דין אובדן כושר עבודה, ילמד את הנתונים של הפוליסה מצד אחד, מה בדיוק מגיע לנו, מאיזה שלב, מה הפוליסה כוללת, מה החובות שלנו כלפי חברת הביטוח, מה החובות של חברת הביטוח כלפינו ועוד.

כמו כן, הוא יגבה עדויות ויציג ראויות מפי מומחים רפואיים ואם יש צורך גם מומחים בתחום שלנו, אשר יטענו שאכן אנחנו מתמודדים עם אובדן כושר עבודה וזה אכן משפיע על היכולת שלנו לעבוד או להשתכר בצורה דומה לזו שהיינו רגילים. כך הוא יוכל להוכיח במהלך התביעה, שנגרם לנו נזק ועל חברת הביטוח לפצות אותנו כפי שנקבע בפוליסה.

חשוב להדגיש, מדובר בתהליך ארוך, לא פשוט, אשר דורש הרבה זמן, סבלנות וכן עבודה מסודרת. מצידנו נדרש, לשמור את כל הניירת הן של חברת הביטוח, הן קבלות על תשלומים, אישורים על טיפולים ובדיקות ועוד. כל דבר שיכול לעזור לנו להוכיח שאנחנו אכן מתמודדים עם אובדן כושר עבודה.

 

הוסף תגובה