עיצוב מטבחים מודרניים VS עיצוב מטבחים כפריים

כיום, תחום עיצוב מטבחים הוא תחום עתיר וגדול, עם שלל סגנונות ואפשרויות לשילוב. לרוב, כאשר מדובר על מטבחים מעוצבים ורוצים שעיצוב חלל המטבח יוכל להעיד על הסגנון והאווירה החמה והביתית של הבית כולו, לדוגמה אם מעצבים את המטבח בסגנון מודרני אז דרך כלל שמים את הדגש על כמה המקום שימושי ופונקציונלי. או במילים אחרות, ניתן לומר כי הדגש הוא על כמה נוח יהיה להשתמש באותו מטבח, וניסיון לחסל את הבלגן. כמו כן, בדרך כלל עיצוב מודרני שומר על המקום נקי מתוספות וקישוטים למיניהם. אלה דברים יפים מאד, אכן, אך במטבחים מודרניים לא מחפשים יופי אלא משטחים פשוטים ומבריקים. זו הסיבה שבמטבחים אלו בדרך כלל לא תראו הרבה עץ, והמעט שיש מהעץ הוא בכדי לשמש כשילוב שבדרך כלל מטרתו היא להוסיף את הצבע החום. 

כיום, סגנון המטבח המודרני הוא תחום עצום עם אינסוף אפשרויות לעיצוב, כאשר הדבר ניכר בכך שהוא מאופיין בכל מה שמתקדם וחדיש בתחום המטבחים. כמו כן, המטבח המודרני לרוב יגיע בעיצוב נקי, בצבעים נטרלים של לבן, שמנת, אפור או שחור, כשכמובן, הינם ברי שינוי. הקווים במטבח המודרני לרוב ישרים, הכוללים פרזולים כאלו ואחרים. העיצוב שלו שקט, ויתאים למי שמתחבר לעולם התעשייתי. המטבח המודרני מורכב לרוב מחומרים של שיש, נירוסטה, זכוכית ועוד. לרוב, המטבח המודרני מעניק לנו אשליה של גודל ורוחב, בשל העיצוב הנקי שלו והקווים הנקיים של סגנונו. בדרך כלל, יהיה אי במרכז המטבח, שיהווה גם את מרכז ההתנהלות של המטבח בפרט ושל הבית בכלל. 
מאידך, מטבחים כפריים הם מטבחים יפים במיוחד- הן בפרטים הגדולים והן בקטנים. וזאת בניגוד למטבחים מודרניים, שמאופיינים בקווים ישרים ומשטחים נקיים, מטבחים כפריים מאופיינים בדרך כלל בקווים רכים יותר, צבעים רכים יותר, ופרחים איפה שאפשר וכדאי להכניס אותם. עם זאת, הסגנון המודרני מאופיין גם במציאת מקום לכל דבר וניצול כל השטח, ואת העקרונות האלה בהחלט אפשר ליישם גם במטבחים כפריים. בנוסף, חשוב לא פחות מבחירת החומרים ומעצב פנים, הוא נושא ההשראה. לפני שאתם מעצבים את המטבח שלכם, מטבח מודרני או מטבח כפרי או בל סגנון אחר שתרצו חשוב להזמין רק חומרים איכותיים ביותר, ולמצוא רק את הצוות המיומן ביותר, כשאתם מתקינים מטבח. המטבח האמור צריך לשרת אתכם עשרות שנים, ואם תתקמצנו עכשיו תתחרטו אחר כך. 
 

הוסף תגובה