עיצוב מטבח פעם והיום

מטבחי יוקרה – אחד מהחדרים שהבית לא שלם בלעדיו הוא כמובן המטבח. אין בית שלא יהיה בו מטבח גם בעבר היה חלל מיוחד שיוחד אך ורק למטבח. מדובר היה בחלל בדרך כלל קטן שהיה בו מקום לאדם אחד בלבד לעוזרת או למבשלת או לבעלת הבית כמובן מעבר להן לא היה אף אחד נכנס לתוך חלל זה.

חלל זה ללא היה מעוצב ובכלל לא ייחסו לו חשיבות ראויה כלל וכלל ובנוסף לכך ניתן היה לראות כי גם הוא הופרד משאר חלקי הבית על ידי דלתות פנים. במאמר זה יספר לכם על ההבדלים בין פעם להיות על מנת שכל אחד יוכל להבין את השינוי שעברו מטבחים בדורות האחרונים.
פעם והיום
בעבר רוב המטבחים היו ממוקמים או בחדר נפרד בבית עם דלתות פנים או שהיו ממוקמים במרתף .בערך במאה החמישית התחיל להיות שינוי בתפיסה זו היוונים והרומאים השתמשו במגוון רחב של שיטות בישול שונות אבל המשותף לכולם שהן כללו ריח רע ולא נעים.
בניגוד להיום שהבישול נחשב לעבודה קלה ואף מהנה בעבר העבודה הזו נחשבה למפרכת וקשה ומקום הבישול היה מלוכלך ובעל ריח רע במיוחד עם ההתקדמות אל נחשמל והגז נעלמו הריחות הרעים וגם הבישול הפך להיות קל ובעל ריח נעים מסיבה זו גם המעמד של המטבחים בבת ים עלה ורבים החלו להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מהבית.
אלו מהחלקים קיימים גם היום
כלי הבישול נותרו כשהיו גם פעם השתמשו בסירים ומחבתות על מנת לבשל היטב את האוכל גם אם הצורה הייתה שונה משל הנהוג כיום. יחד עם זאת ניתן לומר כי רבים מבין האנשים מגלים כי חומרי הגלם של כלי הבישול השתנו במיוחד כמו כן גם היום כמו בעבר קיים מזווה במטבח לאחסון מזונות יבשים ובמטבחים שונים הוא מעוצב להפליא.
עיצוב מטבח מותאם לאורח החיים
החיים המודרניים שונים משל פעם בעוד פעם החיים היו רגועים היום המרוץ המודרני אינו רגוע כלל ולכן המטבח צריך להתאים לקצב המהיר והמיוחד הזה של החיים המודרניים לטוב ולרע.
 

הוסף תגובה