עלייה ברכישות אופנועים בעקבות מגפת הקורונה

עלייה ברכישות אופנועים בעקבות מגפת הקורונה

הקורונה הורידה את הפעילות העסקית לברכיים. במדינות רבות נאנקים גם תחת העול הבריאותי של אנשים חולים ומתים בשל המחלה ומצד שני העול הכלכלי. עם זאת יש גם לא מעט יתרונות, הרחבות שקטים, יש פחות רעש ולמרות שאנחנו נמצאים בבידוד יש דברים שאנחנו יכולים לעשות לבד בבית.

עם זאת למרות שהאבטלה עולה ולא תמיד יש שרשרות אספקה קבועות ויציבות  אך למרות הירידה בהוצאות של תרבות ועלייה ברכישת מזון ואוכל בסיסי ישנם אינדיקטורים חיובים שחוו עליות מרשימות.

הימנעות מתחבורה ציבורית

מרגע שהמגפה התפשטה בעולם דרך מטוסים, רכבות ואוטובוסים החלו הנוסעים לחשוש מנסיעה בתחבורה הציבורית. נוסעים נמנעו מנסיעה בתחבורה הציבורית תחילה בגלל הסגר ולאחר שהסגר נפתח חששו הנוסעים לחזור לתחבורה ציבורית בשל חשש להדבקה בחללים סגורים. אומנם נוסעים רבים העדיפו ליסוע ברכב פרטי אבל בערים הגדולות והעמוסות זה לא הפתרון המוצלח ביותר שיש.

אז מה התשובה בתקופת קורונה?

נסיעה על אופניים – אחד האמצעים הנוחים להתניידות בתוך העיר יכול להיות האופניים. חנויות אופניים בעולם מדווחות על עלייה ניכרת במכירות שלהם. האופניים הפכו לאמצעי נוח להגיע ממקום למקום ללא חשש הידבקות. במדינות רבות באירופה כמו הולנד וצרפת מדווחים על עלייה של 350 אחוזים במכירות. הזינוק בביקוש גרם למחסור בזוגות אופניים והמפעלים המייצרים אותם לא עומדים בקצב כאשר יש מחסור חמור בחלק מהחנויות. דווח כי דגמים זולים נעלמו מהחנויות ונשארו רק זוגות האופניים היקרות יותר. עם זאת הרוכבים עדיין מחפשים אחר אופניים יד 2 אם לא מדובר באופניים חדשות.
רכיבה על אופנועים – אמצעי תחבורה נוסף להתנידות בתקופת הקורונה הם האופנועים והקטנועים. האופנועים תמיד היו רכיבת סולו. נכון שניתן לרכב בקבוצות או בזוגות אך בסופו של דבר מדובר בנסיעת יחיד. היתרון המרכזי היא הפחתת ההדבקה והעובדה שרוב הרוכבים נוסעים עם קסדה גם כשהם עומדים ברמזור/ פקק הקסדה מקטינה את ההדבקה בצורה משמעותית.
דיווחים אחרונים מראים עלייה במכירת אופנועים. בשלושה החודשים האחרונים ראו את עלייה דרמטית שלא הייתה צפויה. המכירות ברבעון השני של שנת 2020 מראה התאוששות של מכירות האופנועים שעלו ב-4 אחוזים בממוצע. מדובר על עלייה חיובית לעומת הירידה החדה שראו בענף הרכב החל מחודש מרץ. תעשיית הרכב חוותה נפילה חופשית במכירות כולל ענף השכרת רכב שנפגע קשות.

חיוך בהווה עם חשש לעבר העתיד

כאשר ענן הקורונה הראשוני החל להתפזר בחודש יוני, גורמים בתעשיית האופנועים על מכירות טובות שלא היו ככה כבר שלוש שנים. גורם מוביל בתחום ציין כי ענף האופנועים המוטורי נמצא במקום טוב יותר ממה שחשבנו שיהיה בתחילת השנה כאשר מגפת הקורונה החלה להשפיע על המכירות.

לצד עלייה במכירת אופנועים, חלה עלייה במכירת טרקטורונים. למרות העלייה באבטלה וחוסר וודאות כלכלית בתקופה הזו, למי שיכול להרשות לעצמו רכב רכב שטח או אופנוע. כמובן שהצ'ק השמן של 1200 דולר שניתן לכל אמריקאי והגדלת דמי אבטלה הגדילה את הצריכה אך בהחלט ישנם דיווחים הולכים וגוברים של מכירות בתקופה הזו.

חברות נוספות מדווחות על עלייה במכירות. רכבי שטח כמו אופנועי שטח, טרקטורונים ורכבי פולאריס ראו גם כן עלייה משמעותית במכירות. דיווחים בארצות הברית מראים שחנות אחת שהצליחה להשאר פתוחה למרות הסגר דיווחו על מכירות שיא בחודשים אפריל ומאי. התחושה היא שאנשים שמחים לצאת מהבית לרכב למשפחה שלהם אך גם מכורים ל- outdoors שהיו עייפים מהסגר רצו לצאת ולברוח לטבע ולהרגיש את הרוח מכה בפנים שלהם בזמן הרכיבה על אופנוע.

הוסף תגובה