על רכבים תפעוליים חשמליים וטווח נסיעה

כשמטיילים עם קרוואן יש מספר יתרונות. ראשית, עם קראוון ניתן לפרוק רק פעם אחת במשך כל הטיול (כי יש ארונות, נניח). אפשר שיהיה כל מה שצריך על מנת "להרגיש בבית". ובכלל, הבית מגיע איתך לכל מקום, לרבות השותפים שלך למסע.  אפשר ללון בפארקים ולהכיר אנשים מכל רחבי העולם. ניתן להביא הרבה משא. זאת בשונה, מרכבים תפעוליים, אשר לא מחזיקים בשום יתרון כפי שמנינו כאן, כן, גם אם מדובר ברכב חשמלי מגניב שיכול לשנע אנשים ממקום למקום במפעל.

אנרגיה חשמלית?

רבים מאיתנו יודעים מה היתרונות של רכב חשמלי. ואכן, רבים מהיתרונות של רכב כזה יכולים לחול גם על רכבים היברידיים. אם כי, טרם ראינו רכבים תפעולים אשר  מגיעים במוד היברידי. רכב תפעולי יכול להיות רכב די פשוט. כמו קולנועית, עגלת גולף, ריקשה, או טוקטוק. על כן, ובהתאם לטווח המחיר הנמוך (יחסית לדגמים התחלתיים), אין סיבה להניח שיהיו דגמים היברידיים – אלא אם כן, כמובן, ישנם. כך או כך, היתרונות ברכבים חשמליים הוא כמובן היכולת להטעין את הרכב למשך כמה שעות ואז להשתמש בו במקום לתדלק. רכבים היברידיים, מוסיפים את האפשרות להסתמך על דלק באם נגמרה האנרגיה החשמלית.

ריגשה כרכב תפעולי?
אך עבור ריגשה שנמצאת במפעל, אם ייגמר לה הכוח, אפשר בנקל פשוט להטעין אותה ואולי לעשות שימוש בריקשה אחרת שנמצאת ברזרבי. המרחקים הקצרים יחסית שניתן לנסוע במפעל, לעומת מרחקים ארוכים יותר שקרוואן יכול לנסוע במהלך טיול, אכן מאפשרים מספיק זמן נסיעה ושימוש הולם בסוללה סטנדרטית של רכב חשמלי קטן. במילים אחרות, גם שטחי תפעול גדולים ורחבים יכולים עדיין להרוויח מרכב תפעולי קטן, גם אם הסוללה שלו תיגמר מתישהו. זאת כאשר זוכרים, בנוהל, להמשיך ולהטעין את הרכב.
רכב חשמלי יכול בנקל להתאים לאנשים שרוצים לעשות שימוש באנרגיה ירוקה. אם כי, יש לזכור, כי הסוללה יכולה לקחת זמן מה על מנת להיטען באופן מלא. יש שיגידו, כי עבור דגמי ריגשה מסוימים, או טוקטוק, הטעינה יכולה גם לקחת 8-9 שעות.

 

הוסף תגובה