פרקט עץ רב שכבתי- טיפים ומידע יעיל

 

קיימים פרקטים מעץ טבעי בשני סוגים, הראשון שהוא יוקרתי יותר הינו פרקט עץ גושני והשני הוא פרקט עץ רב שכבתי. אמנם הוא פחות יוקרתי ואיכותי מפרקט מעץ גושני שמגיע בשכבה אחת עבה, אך הוא עדיין נחשב לאיכותי. תמיד יש לקחת בחשבון את מידות הפרקט הרב שכבתי כמו העובי שאמור להיות בין 1-6 מ"מ. תוחלת החיים של פרקט זה היא גבוהה ולכן ההשקעה היא מוצדקת. מדובר על בין 60-80 שנה שהפרקט התלת שכבתי מחזיק מעמד. פרקט זה, נקרא גם "פרקט מהונדס" היות ובניגוד לפרקט הטבעי הגושני הוא מיוצר משלוש שכבות של עץ.

ישנן איכויות שונות של פרקט עץ רב שכבתי, כך שזו הסיבה שיש לבצע מחקר מקיף ולברר את המותג הטוב ביותר למשל מארץ ייצור כמו גרמניה או בלגיה. פרקט זה, מגיע אלינו היישר מאירופה ששם ישנם עצים איכותיים שגדלים בקור והם חזקים יותר ומהם מיוצרים פרקטים מעץ רב שכבתיים.

 

לדעת לבחור פרקט עץ איכותי בעל כמה שכבות

 

אם הגעתם לחנות של פרקטים מומלץ לא ללכת על פרקט ממותג לא ידוע ולרכוש אותו רק בשל מחירו הזול. ישנם איכויות שונות בפרקטים במיוחד מאלה המיוצרים מעץ. רכישה של פרקט שנראה לכאורה טוב, אך העץ שממנו מיוצר הפרקט אינו ידוע או מוכר, עשויה להיות שגיאה והבלאי שלו עם הזמן יהיה מואץ. יש לקבל את הייעוץ המקצועי ולברר כמה שיותר מידע לגבי פרקטים מסוג זה שהמטרה שלכם הינה ליהנות שנים מפרקט יוקרתי מעץ מלא שתחזיק מעמד לשנים, תבודד את הבית מחום וקור והמראה שלה יהיה כפרי יוקרתי וחמים בעת ובעונה אחת.

 

יש לשאול את המוכר בחנות הפרקטים, כמה שיותר מידע לגבי סוגי העץ שמהם עשויים השכבות של הפרקט, אך יש למצוא את המידע לגבי סוגי העץ הטובים והאיכותיים ביותר שנהוג ליצור מהם פרקט עץ איכותי המיוצר משלוש שכבות.

 

סוגי העץ שמהם מיוצרים פרקטים מעץ רב שכבתיים

 

אמנם מדובר על  כמה שכבות של עץ, אך סוגי העץ שמהם מיוצרים פרקטים רב שכבתיים מעץ הם שונים. למשל עץ אלון הוא העץ הנפוץ והחזק ליצירה של פרקטים רב שכבתיים, אך ישנם סוגי עצים רבים וחזקים מאירופה שמהם מיוצרים פרקטים רב שכבתיים איכותיים.  ניתן יהיה לבחור בין גימור לכה לבין גימור שמן, כאשר פעולה של גימור שמן היא פשוטה יותר, מה ששומר על המרקם הטבעי של העץ ומרענן אותו, השמן בנוסף, מגן על הפרקט מפני כתמים.

 

גימור לכה, הוא בעל עמידות גבוהה מפני כתמים ולכלוך, אבל שיטת גימור זו חייבת להתבצע ע"י בעלי מקצוע בתחום תחזוקה והתקנה של פרקטים. ישנו חיסרון בכך שהגימור באמצעות לכה, אינו מקנה את המראה הטבעי  והמיוחד של העץ הטבעי יותר.

 

 

 

 

הוסף תגובה