פרקט למינציה-  עצות לרכישה נכונה

 

 

היום, האפשרויות  ברכישת פרקט הן רבות, היות והוא הפך להיות פריט עיצובי ופרקטי.  הפרקט עשוי משכבות בגוון דמוי עץ שנראה טבעי לחלוטין, עד כי קשה לזהות כי מדובר בפרקט סינטטי. העובי של לוחות הפרקט, מגיעים בעובי שמתחיל ב-6 מ"מ ככל שהלוחות יהיו עבים יותר, כך הפרקט יחזיק מעמד לזמן רב יותר. רמת השחיקה של הפרקט היא משמעותית, היות וככל שהדרגה תהיה גבוהה יותר, כך לא תהיה בו שחיקה ובלאי. הדרגות של השחיקה, מגיעות מ- AC 3 ועד לדירוג הגבוה ביותר שהוא-6AC . רבים רוכשים פרקט מסוג למינציה לא רק בגלל המחיר הזול והמראה של עץ טבעי, כי אם בגלל התחזוקה הפשוטה שלו.

מקומות שיש בהם הרבה אנשים בכל יום, כמו משרדים וקניונים, מומלץ כי יותקנו במקומות אלה, פרקטים מסוג למינציה.  ניתן למצוא פרקטים שהם יוקרתיים יותר וכאלה שאפילו עמידים בפני מים , מה שנדיר בפרקטים, אך בגלל הציפוי שלהם שעשוי מ- PVC, ניתן להתקין אותם במטבח ואפילו בחדר המקלחת.אחד הדברים החשובים ברצפת הפרקט מסוג למינציה הוא תו התקן.

 

פרקט למינציה מיועד לפנים הבית ולא לריצוף חוץ

 

יש לדעת, כי פרקט למינציה מיועד רק לפנים הארץ ולא לחוץ הבית כמו חצר או מרפסת. ישנם דברים שכדאי לשים לב אליהם בעת רכישת פרקט, כמו למשל ארץ המוצא של הפרקט. הארצות המומלצות ביותר שיש לדאוג כי הפרקט מיובא הינן גרמניה ובלגיה שנחשבים לפרקטים הטובים והאיכותיים ביותר. ניתן למצוא שיטות שונו של התקנת פרקט מסוג למינציה, כגון בהנחה צפה, באמצעות חיבור ללוח אחד. יש לדעת, כי את ההתקנה לא מבצעים בהדבקה, כי אם בשיטה קלה יותר  של זכר ונקבה, כאשר ישנה הכנה מראש של ספוג וחומרים שישמרו כי הפרקט לא יחרוק ויהיה יציב.  ולא באמצעות מסמור או דבק.

 

אם שמתם לב, פרקים מסוג למינציה נראים בקניונים וחנויות או במשרדים וחברות גדולות, היות והוא זול יותר ומיועד למקום שיש בו המון תנועה. משפחות רבות שיש להן ילדים או בעלי חיים, יעדיפו פרקט מסוג למיציה , היות והוא אינו נשחק  מהר ויעדיפו את דרגת שחיקה גבוהה ביותר.

 

רכישת והתקנת פרקט למינציה – עשה ואל תעשה

 

כאשר רוכשים פרקט מסוג למינציה, יש לשים לב לארץ המוצא. למרות שישנם פרקטים זולים יותר שמגיעים אלינו מסין הרחוקה ונראים די טוב, הם יתבלו מהר יותר וחבל על השקעה כפולה. שנית, לגבי ההתקנה, למרות שלכאורה היא נשמעת ונראית קלה, כדאי תמיד, כי מתקין מקצועי ורצוי מהחברה שממנה רכשתם את הפרקט, יתקין לכם אותו, כך שתהיו בטוחים כי הפרקט מותקן נכון ויחזיק מעמד לשנים, לא יחקוק או יזוז ממקומו.

 

אם תקפידו על הטיפים והקריטריונים הללו, רוב הסיכויים, כי גם בביתכם יהיה פרקט איכותי שתוכלו להתגאות במראה ובאווירה שהוא יוצר.

 

זקוקים למידע נוסף? כנסו לאתר שלנו בכתובת http://tzmfloor.co.il  וקראו מידע חדיש ועדכני, צפו במכלול של סוגים ודגמים פופולאריים. אהבתם את המאמר? נשמח לקבל לייק בפייסבוק של צמרת פרקטים ולהעניק לכם עדכונים בכל הנוגע לעולם העץ.

הוסף תגובה