קורס מורי יוגה: כך תעברו הכשרה נכונה

יוגה היא לא רק פרקטיקה לרענון וטיפול בגוף, אלא דרך חיים, שמטרתה ליצור חיבור בין הגוף, הנפש והרוח ולהביא לשחרור ורגיעה. ישראלים רבים הפכו בשנים האחרונות לחובבי יוגה, שעושים שימוש בטכניקה על מנת לסגל לעצמם לאורך חיים בריא – הן פיזית והן מנטלית. במקביל, לא מעט מהם גם מעבירים את התורה הלאה, כלומר, עברו הכשרת המשך למדריכי ומורי יוגה.

הבחירה במוסד ללימודי יוגה היא החלטה לא קלה, אך הדגש המרכזי להחלטה צריך להינתן לפי הניסיון בתחום, המקצועיות וכמובן – תוכנית הלימודים. יש לציין כי ארגון מורי היוגה בישראל מבדיל בין מדריכי יוגה, שעברו הדרכה של חודש או מספר חודשים במוסד לימוד, לבין מורה יוגה רשמי, בדרגת מתחיל, שלמד בין 2-3 לשנים. לאחר שיסיים שלוש שנות הוראה ברציפות הוא יוגדר כמורה מוסמך. המתמידים יהיו בעתיד מורים בכירים או מאסטר יוגה.

הדרך ללימודי הדרכת יוגה מתחילה קודם כל בשטח, כאשר מוסדות הלימוד להוראת יוגה דורשים ניסיון של לפחות שנתיים בשיטה. בארץ מוצעות תוכניות קצרות של כ-100 שעות לימוד, לצד תוכניות לימוד מקיפות, שאורכות בין שנתיים לשלוש וכוללות בין 500 ל-600 שעות לימוד.

בבואכם לבחון תוכנית לימודים להוראת יוגה, שתתאים עבורכם בצורה הטובה ביותר, מומלץ לוודא כי הלימודים כוללים תוכנית פרקטיקום בהיקף של כמה עשרות שעות. קורס פרקטיקום איכותי מסייע לסטודנטים להבין מה מחכה להם מחוץ לכתלי מוסד הלימוד ומהווה תנאי נדרש להצלחתם.

תכנית לימודים איכותית במסגרת קורס מורים ליוגה תכלול למשל מבוא מקיף לתרגול יוגה, אנטומיה ופיזיולוגיה, ההיסטוריה של היוגה, היכרות עם האטה יוגה, תרגול מדיטציה, עקרונות תזונה נכונה ועוד. על הלימודים לכלול גם חלק שמציג את עקרונות הוראת היוגה, סט של כלים מקצועיים שיסייעו לסטודנטים לגבש בצורה הטובה ביותר את הצעדים הראשונים שלהם כמורים ליוגה. החל מבניית מערך שיעור, קשר בין מורה לתלמיד ועד שילוב פילוסופיית היוגה בתוך השיעורים והתמודדות עם תלמידי יוגה עם צרכים מיוחדים. וכאמור, אי אפשר בלי קורסי פרקטיקום.

בדקו לדוגמא את הסילבוס של קמפוס שיאים:

http://www.siim.org.il/home/artdetails.aspx?mCatID=27467&artID=9511

הוסף תגובה