קרקעות למכירה – האם זו באמת השקעה טובה?

קרקעות למכירה – האם זו באמת השקעה טובה?

לא פעם אנחנו יכולים לקרוא ולשמוע על דיונים שנערכים בתחום ההשקעות, כאלה שמעלים את השאלה, היכן נכון להשקיע את הכסף שלנו. האם נכון עבורנו להשקיע אותו במוצרים פיננסיים שונים, כמו מניות, אגרות חוב וכדומה, או שמא נכון עבורנו להשקיע אותו בתחום הנדל"ן, ויתרה מזו, האם נכון מצדנו להשקיע את הכסף שלנו ברכישת קרקע.

זו שאלה שעולה לעיתים תכופות, מאחר וכבר מספר רב של שנים זה לא משתלם להשאיר את הכסף בבנק או בכל מקום אחר ונכון לנו להשקיע אותו במוצר כזה או אחר. כסף שיושב בבנק או בבית לא מרוויח בשבילנו, הריביות נמוכות ולכן אנחנו בעצם מפסידים מכך שאנחנו לא משתמשים בו. בהנחה ויש לנו כסף להשקעה ובהנחה ואנחנו רוצים להרוויח ממנו ולא להוציא אותו על מוצרים או השקעות חד פעמיות, אז אנחנו צריכים לחפש היכן לשים אותו, על מה להשקיע אותו.

לא מבקרה ציינו את הנושא של קרקעות להשקעה, קרקעות למכירה, שכן זה אחד הנושאים הבוערים כיום בתחום ההשקעות בכלל ותחום השקעות בנדל"ן בפרט. בתקופה בה היכולת שלנו לרכוש בית ולהשקיע בו יורדת, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, האם לא משתלם לנו מבחינה כלכלית לחפש אפשרות מעט שונה, גם אם יקרה לא פחות, כמו רכישת קרקע. במצב כזה, אנחנו יכולים להשתמש בקרקע לצורך בניית בית פרטי, עסק או לצורך החכרה עבור גורמים אחרים, כך אנחנו נהיה בעלי הקרקע ונרוויח עליה.

אומנם ישראל אינה משופעת באפשרויות רבות של קרקעות למכירה, בוודאי לא ביחס למדינות אחרות, מדינות גדולות ממנה בשטח, אך היתרון הוא בכך, שאם אנחנו מוצאים קרקע אידיאלית, קרקע שמשתלם להשקיע בה, אז יהיה לנו הרבה יותר קל לעבוד איתה, יהיה לנו הרבה יותר להשקיע בה ולאחר מכן להציע אותה לגורמים שונים, פרטיים או עסקיים.

האם זה באמת משתלם לנו?

צריך להדגיש נקודה ראשונה, בסיסית, סביר להניח שאם אנחנו נרצה להשקיע ברכישת קרקע, נידרש לקחת עבורה משכנתא. אלא אם אנחנו מוכרים את הבית שברשותנו או כל נכס אחר שעומד לרשותנו ואנחנו יכולים להשתמש בכסף שנקבל לצורך רכישת קרקע.

במידה ואנחנו צריכים לקחת משכנתא, זה כבר משחק אחר לגמרי, מאחר ואנחנו צריכים לעשות את החישוב, תוך כמה זמן נוכל להחזיר אותה במלואה והאם אנחנו נוכל להתמודד עם ההשקעה החודשית.

באופן עקרוני, יש יתרונות להשקעה בקרקע, שכן מדובר על משאב שאינו מתכלה, משאב שאנחנו יכולים לעשות בו שימושים שונים, ואנחנו יכולים להפיק ממנו רווח, בהנחה כמובן ומדובר בקרקע טובה ובאיזור איכותי.

לכן, אם אנחנו בוחרים להשקיע בקרקע מסוימת, חשוב שאנחנו נבחן לא רק איפה היא נמצאת, אלא מה יש בסביבתה, ועד כמה ההשקעה בה משתלמת לנו.

 

הוסף תגובה