ריקשה או טוקטוק ככלי רכב תפעוליים?

רכבים תפעוליים – שמעת פעם על ריקשה? מה לגבי טוקטוק? יש שיגידו, כי מדובר בכלי רכב חשמלי עממי וזול, שאין לצפות ממנו יותר מדי. עקב כך שעשוי מחומרים זולים יחסית, ואיכות הרכבתו לא גבוהה במיוחד ואף יכולה להשתנות מיצרן ליצרן – אם כי, זה כמובן תלוי בדגם. האם ריגשה יכולה להתאים כרכב תפעולי? שכן, יש לה היגוי זריז, מהירות גבוהה יחסית למבנה הרכב ויכולת תמרון גם במרחבים תפעוליים נרחבים.

ריגשה והעמסת משקלים?

יש לציין, שיש אנשים שיגידו כי אין להעמיס על ריקשה (שכן, היא לא קראוון) משאות כבדים מדי, בין היתר, עקב יכולתם של דגמים "זולים יחסית" ברמת הייצור ואיכותם, להיטלטל מהר בנסיעה מהירה ולאפשר שחרורם של ברגים. על כן, גם אם המוכר אומר שהרכב יכול לנשוא מאות קילוגרמים, יש לבדוק זאת פר דגם ולבדוק אם זה באמת נכון. בייחוד אם יש כוונה לעשות בו שימוש לנשיאת משאות כבדים. אם כי, אם הכוונה, בניגוד לקראוון – לעשות בו שימוש במרחב תפעולי, יכול להיות שזה בהחלט בסדר לתת לטוקטוק לעשות את שלו, ופשוט לתחזק אותו כהוגן מדי פעם. שוב, בהנחה שמדובר בדגם שמצריך זאת.
באופן עקרוני, אם עושים שימוש בריקשה כרכב תפעולי, יש לוודא שלא מדובר ברכב שתחת העמסת משקל, יחווה עומס על המנועים, בייחוד אם יש לו גירים עדינים וחלשים יחסית. 

יתרונות של ריקשה כרכב תפעולי?
כשמדברים על רכב תפעולי אחד היתרונות ברכב, הינו היכולת לחבר אליה שלל אביזרים נלווים כמו כסאות, נגרר ומשענות. כמו גם, מנוע חשמלי, מעצורי יד וכן הלאה. יש למעשה אפשרות לשלב גם גלגלי אלומיניום, ספסל מרופד וחגורות. כמו גם, מחזירי אור, כסאות מרופדים עם קפיצים, מושב נוסף עבור ילד וכן הלאה. אמנם, אם הכוונה לעשות בה שימוש ככלי רחב תפעולי, אזי שלא בהכרח יהיה צורך להוסיף את כל התוספות הקישוטיות, למעט הפרקטיות ביניהן כמו נגרר, ואולי ריפוד או מושבים נוספים.
ריקשה כרכב תפעולי יכולה לסייע בייעול תפוקת העבודה. מדובר על כלי רכב שיכולים להיות דו גלגליים או תלת גלגליים. להגיע עם מנוע, גג פתוח או גג סגור, שטחי אחסון ושלל אפשרויות עבור שינוע סחורות, כלי עבודה ואנשים.

 

הוסף תגובה