רכב תפעולי חשמלי לשימוש פרטי ותפעולי

אז מה החיסרון של רכב חשמלי? ובכן, זה מאוד תלוי בסוג, אך אם מדובר על רכב תפעולי, יכול להיות שהיכולת שלו לנסוע למרחקים מוגבלת בידי האנרגיה החשמלית שבסוללה שלו. אמנם, כשמדובר ברכבים תפעולים, המשומשים למטרות תפעוליות – סביר שהשקע אף פעם לא כזה רחוק. ואם לוקחים אותן לסיבוב מסביב לעיר, אז אפשר שזו תהיה תחת הציפייה שיש להטעינן בזמן.

הטענה חשמלית?

יש רכבים חשמליים שעולים יותר מרכבים צורכי דלק, אך בטווח הארוך, החיסכון בעלויות יכול להפוך את זה למשתלם כלכלית. כשמדובר על רכב תפעולי, כמו ריגשה או טוקטוק, שעושים בו שימוש למטרות תפעוליות – הרי שלא רק שזה יכול לחסוך כסף בעלויות תדלוק, זה יכול להפוך את תפעולו לנוח במיוחד. שכן לא צריך להוציא את הרכב מחוץ לתחומי המפעל על מנת "לתדלק", ניתן פשוט לקחת את הריקשה לחדר מתאים ולחבר אותה למקור כוח חשמלי.

לנוע במהירות יחסית?
למעשה, כשמדברים על רכב תפעולי חשמלי, מדבר על רכב תפעולי המונע על ידי שימוש במנוע חשמלי. ניתן להטעין את הרכב בידי מטען ייעודי, שתפקידו להתחבר לשקע חשמל. לאחר טעינתו, וכאשר יש מספיק אנרגיה חשמלית להפעלתו, ניתן לעשות בו שימוש על מנת לשנע אנשים וסחורות. למטרות תפעוליות, או למטרות אישיות ופרטיות. למעשה, עם רכב תפעולי, ניתן להגיע מנקודה אחת לשנייה במהירות גבוהה מזו אשר מתאפשרת בידי הליכה נעימה בשטח, אך פחות גבוהה מזו המתאפשרת תוך נהיגה ברכב מסורתי, כשהוא נוגע בטווח המהירות הגבוה שלו.

בחירת רכבים תפעוליים?
רכבים תפעולים חשמליים יכולים לעלות הרבה פחות מלגזה, שכן קראוון – יכול לעלות יותר מאשר 20,000 ₪ – שזה בהחלט מחיר בו ניתן למצוא רכב תפעולי התחלתי. המחיר יכול להאמיר וזה מאוד תלוי בדגם וביצרן. כך או כך, כדאי מאוד לדעת מה רוצים לעשות עם הרכב ולהבין אם רכב נתון אכן יכול לספק את הסחורה. וזאת, כי גם אם יש לו יכולת טכנית לנשוא משקל, זה לא אומר שהמנוע, הגיר והמבנה שלו מספיק חזקים עבור כך לטווח הארוך.

 

הוסף תגובה