רכישה משתלמת: 10 צעדים חשובים שחייבים לבצע לפני קניית רכב יד שניה

החלטתם לרכוש רכב יד שנייה. למרות שמדובר ברכישה זולה יותר מאשר רכב חדיש "מהניילונים", סכום הכסף שעומד כאן על כף המאזניים אינו בטל בשישים. זאת ועוד, השאיפה שלכם היא לרכב שישרת אתכם נאמנה למשך שנים, ללא ביקורים תכופים במוסך או תקלות המשביתות אותו חדשות לבקרים. הנה עשרה צעדים שרצוי מאד שתבצעו לפני השלמת הרכישה החשובה הזו.

  1. הגדרת צרכים – כצעד ראשון, עליכם לחשוב בדיוק מהו סוג הרכב שאתם זקוקים לו. הדרך הנוחה לעשות זאת היא בשיטת המשפך: להגדיר קטגוריית רכב המתאימה לצרכים שלכם (למשל, רכב משפחתי מול סופר מיני) ולאחר מכן לבחון דגמים פוטנציאליים בתוך הקטגוריה. אם אתם מחפשים משפחתית גדולה, לדוגמא, טויוטה קאמרי יד 2 היא בחירה מומלצת בהחלט.
  2. הגדרת תקציב – בהמשך לסעיף הקודם, חשוב מאד להבין מהו סכום הכסף של הרכישה בו יכולים לעמוד. לרוב, זה לא מומלץ להשתמש בכל החסכונות לצורך השלמת הרכישה, אלא רצוי לבחור בסכום שאתם יכולים לעמוד בו מבלי להיכנס לבור כלכלי ממנו קשה לצאת.
  3. איתור פתרונות מימון – בלא מעט מקרים, מבינים כי הדרך הנוחה (או אפילו היחידה) להשלים את רכישת הרכב היא באמצעות פתרונות מימון. רכישת רכב, הן ביד ראשונה והן ביד שנייה, יכולה להתבצע לאחר קבלת הלוואה מהבנק או מגוף פיננסי אחר, להתבסס על טרייד אין או אפילו עסקת ליסינג.
  4. בחינת הגורם המוכר – בכל מקרה ומקרה, כאשר רוכשים רכב מיד שנייה חשוב לעמוד על טיבו של האדם או הגוף מולו עומדים. כאשר המדובר הוא באדם פרטי, יש לוודא שהוא אכן בעל הרכב: רישיון הרכב אמור לספק לכך תשובה. במקרה של חברה, מומלץ לנסות ולעמוד על המוניטין שלה.
  5. סקירת רישיון הרכב – מעבר לסוגיית הבעלות, רישיון הרכב מספק תשובות להרבה שאלות אחרות. חשוב לוודא, למשל, שהרכב אינו משועבד או ממושכן, כמו גם שאין עליו עיקולים.
  6. ספר הטיפולים – בחינה חיונית אחרת שצריכה להתבצע נוגעת לספר הטיפולים של הרכב. באמצעותו ניתן לדעת בדיוק אילו טיפולים הוא עבר ומתי, מהו מועד הטסט הבא, אילו חלקי חילוף הוחלפו בו ועוד. סוגיות אלה עשויות להשפיע על מחיר הרכישה ועל כדאיותה.
  7. בחינת שווי הרכב – לרכבי יד שניה יש ערך משוער, המגלם בתוכו את התיישנות הדגם, השינויים שעברו עליו ועוד. חשוב לבחון את ההצעה של הגורם המוכר ביחס לשוק, עם הוספה או החסרה של פרמטרים שונים.
  8. ביצוע בדיקות – סקירה ויזואלית של הרכב, לאור יום, יכולה ללמד עליו הרבה מאד דברים: מומלץ לעשות זאת ולהתייחס למצב הצמיגים, לקילומטראז' שעבר, לתוקף המצבר או אפילו לפריטים קוסמטיים דוגמת הריפודים.
  9. ביקור במכון הרישוי – את הבדיקות המקיפות יותר של הרכב רצוי לבצע באמצעות מכוני בדיקה ורישוי. הבדיקה צריכה להיות מ-א' ועד ת' ולהתחשב בכל היבטי הרכב.
  10. נסיעת מבחן – נסיעה, אפילו קצרה, יכולה ללמד הרבה מאד על מצב הרכב "האמיתי", חווית הנהיגה בו וההתאמה שלו לצרכים. לכן, מומלץ מאד להתנסות בנסיעת מבחן על גביו. כאשר המוכר מסרב לעשות זאת, ניתן בהחלט להדליק את נורות האזהרה.

 

הוסף תגובה