שינה אופטימלית: כריות אורטופדיות

האם אי פעם השתמשתם בתירוץ "כנראה שלא ישנתי טוב" בכדי להסביר את כאבי הצוואר שחוויתם בבוקר? יכול להיות שצדקתם. שינה בתנוחה לא טבעית עלולה לגרום להתכווצויות בשרירים ובמיוחד באזורי הצוואר, כתפיים וגב.

כאשר אדם ישן בתנוחה לא טובה זה משפיע על זרימת הדם אשר עוברת דרך הצוואר, המוח, הוורידים השונים וכל חלקי הגוף. כתוצאה מכך כאשר יש חוסר נוחות מסוימת שאותה לחלוטין תוכלו להרגיש בבוקר. אחת הדרכים המעולות לפתור את בעיות הצוואר והגב היא להשתמש במוצרים כגון כריות אורטופדיות, מזרנים אורטופדים ועוד.
כיצד משפיעה כרית אורטופדית על השינה?
מטרתה של הכרית הינה לעטוף באופן טבעי את אזור הצוואר ולספק נוחות מקסימלית לחלק העליון של הגוף. הכרית תאפשר לראש להיות במצב טבעי בניגוד לכרית רגילה שגובהה עלולה לגרום לכאבי שרירים. בנוסף, הכריות האורטופדיות עשויות מחומרים ספציפיים כגון ספוג וסיבים איכותיים שמטרתם לאזן את עמוד השדרה ולספק תמיכה מאזור הצוואר, דרך הכתפיים ועד לגב התחתון.
כאבי גב הם תופעה שכיחה אצל המון אנשים ולעיתים מדובר על לחץ שנוצר על הדיסקים שנמצאים בין החוליות בעמוד השדרה. כתוצאה מכך, המון כירופרקטים ממליצים על שימוש בכרית אורטופדית כחלק ממהלך הטיפול.
איך לבחור את הכרית הנכונה?
בעוד חלק מהאנשים עדיין מעדיפים לישון עם כרית מסורתית, אחרים יעדיפו כרית אורטופדית איכותית שתייצר נוחות מקסימלית ותתרום לכאבי השרירים השונים בגוף. כאמור, מרבית הכריות שנמצאות בשוק עשויות מספוג מיוחד שתפקידו לזכור את צורת הראש והצוואר ולהתאים עצמו במיוחד עבורכם.
שימו לב שהכרית אותה בחרתם אינה גבוהה מידי או קשיחה בצורה יוצאת דופן. כמובן שגם כרית שטוחה עלולה ליצור כאבים באזור הצוואר עקב מתיחה לא טבעית של שרירי הצוואר. הגובה של הכרית צריך להיות מדויק ולהתאים באופן מוחלט לקימור הצוואר ומפתח הכתף. בכדי לקבל מושג טוב יותר האם הכרית שבחרתם אכן ראויה לשינה לאורך לילה שלם, נסו לשכב על מזרן אתה וחפשו את המרגש שאתם מקבלים מהמזרון.
קו מנחה קריטי הינו לוודא שהראש מאונך לחלוטין, כמובן שישנה השפעה ישירה על הכאבים בכל חלקי הגוף ובנוסף מתאפשרת זרימת חמצן איכותית יותר דרך קנה הנשימה ולכן כרית אורטופדית מסוג זה עלולה לחסל את תופעת הנחירות.
העלויות השונות
כמו בכל שוק שמספק מוצרים במסות גדולות, גם שוק הכריות מאפשר טווח רחב של כריות אשר עשויות מחומרים שונים ועליהם חתומים מותגי על. לדוגמא, באיקאה תוכלו למצוא כריות אורטופדיות ב95 ₪ לעומת פיתוחים שונים שנעשו עבור נאס"א ותג המחיר שם עובר את ה-700 ₪.
אז זכרו, תפקידן של כריות אורטופדיות הוא לגרום לנוחות מקסימלית בעת השינה ולוודא שאינכם מתעוררים עם כאבים בחלקי הצוואר והגב. הקפידו על בחירה מושכלת מפני שמדובר על מוצר יקר אך חשוב פי כמה וכמה.

הוסף תגובה