תכנון בית חכם – כיצד עושים את זה בצורה נכונה

לפני למעלה מעשרים שנה, כאשר אחד מהבעלים של חברת מירבלס, החברה הישראלית שהביאה לעולם את ICQ, החברה שהיתה לגאווה הגדולה (והראשונה) של עולם ההייטק הישראלי באותן שנים, הקים בית חכם, היו רבים שחשבו שזה משהו שרק מי שעשה אקזיט יכול להרשות לעצמו, רק מי שיש לרשותו מיליונים פנויים בבנק, יכול להקים בית אשר באמצעות מחשב שולט על כל מכשירי החשמל שלו.

היום, תכנון בית חכם זה כמעט סטנדרט בלא מעט מבנים, כולל מבני מגורים. כבר לא מדובר בעניין שרק בעלי יכולות כלכליות גבוהות יכולים להרשות לעצמם, אלא יש רמות שונות של בתים חכמים, וכל אחד יכול לבחור לפי סגנון הבית ולפי היכולת הכלכלית שלו, האם הוא מעוניין להתקין מערכת כזו או לא.

לפני שנסביר כיצד מבצעים תכנון של בית חכם, אנחנו נדגיש מספר נקודות חשובות:

ראשית, לא בכל מבנה זה אפשרי ונכון להקים מערכת כזו. במבנים ישנים שדורשים שיפוץ לצורך כך, ייתכן מאוד שזה לא נכון ולא משתלם. לכן חשוב לבדוק איפה ומתי מקימים בית שכזה.

שנית, כשאנחנו מחליטים להקים בית חכם, אנחנו יכולים כאמור לעשות את זה על פי רמות שונות, אנחנו לא חייבים להתקין את המערכת הכי גדולה שיש בשוק. אנחנו יכולים לבחור מערכות פשוטות שיקלו עלינו ברמה מסוימת.

שלישית, צריך לומר, הבחירה להתקין מערכת כזו נושאת איתה הרבה יתרונות, לא רק בכל מה שקשור לנוחות, אלא גם בכל מה שקשור לחסכון, איכות, אפקטיביות ועוד. לכן גם אם נשמע לנו שהתקנת המערכת היא יקרה, סביר להניח שעם הזמן אנחנו נחזיר את ההשקעה שלנו ונהנה מאפשרויות שימוש ייחודיות.

כיצד מתכננים הקמת בית חכם

כשאנחנו מתכננים להקים מערכת בבית שלנו, אנחנו צריכים לבחון תחילה, מה גודל המבנה שעומד לרשותנו, איזו מערכת אנחנו יכולים להקים וכמובן מי יכול להתקין אותה עבורנו. עלינו להשתמש בחשמלאים שמתמחים בהתקנת מערכות שכאלה עם פיקוח הנדסי מתאים שגם יספק לנו את כל האישורים הנדרשים לשם כך.

במהלך תהליך התכנון יתבצעו שני דברים, ראשית, יבחנו כיצד אפשר להתקין את המערכת בצורה כזו שתהיה אפקטיבית ותשרת אותנו על הצד הטוב ביותר. זה נכון לגבי שליטה על חלונות ותריסים, מערכות מיזוג ומערכות אחרות, שליטה על מכשירי חשמל ועוד. שנית, תתבצע בדיקה עד כמה התקנת המערכת משפיעה על החשמל הביתי, חישובי עומסים וכדומה, זאת על מנת שלא יווצר מצב שהמערכת תקרוס.

חשוב לומר, התכנון של המערכת יתבצע ביחד עם אדריכל המבנה, אשר אחראי כמובן על כל תהליך הקמת המבנה. אי אפשר לנתק בין השניים. על מנת שהמערכת תפעל בצורה נכונה, יש לחבר בין כל העוסקים בדבר, על מנת שיעבדו ביחד לייצר עבורנו את המערכת הטובה ביותר.

הוסף תגובה