תסמונת דאון בהריון ורשלנות רפואית בגין אבחון מוטעה או העדר אבחון

תסמונת דאון בהריון ורשלנות רפואית בגין אבחון מוטעה או העדר אבחון

תסמונת דאון היא הפרעה גנטית שכוללת שילוב של מומי לידה. לאנשים עם תסמונת זו יש מידה מסוימת של פיגור שכלי  ותווי פנים אופייניים, ובמקרים רבים גם מומי לב ובעיות בריאותיות אחרות.

זהו אחד המומים המולדים הגנטיים השכיחים ביותר, אבל בזכות ההתקדמות הרפואית במהלך 25 השנים האחרונות, במקרים רבים ניתן לגלות תסמונת דאון בהריון, בשלבים המוקדמים, כי הגילוי המוקדם יכול להעניק להורים את האפשרות לבחור אם להמשיך עם ההיריון או לא.
לכן, הרופא המיילד חייב להציע לכל מטופלת לעור בדיקת תסמונת דאון בהריון, ללא קשר לגילה או להיסטוריה המשפחתית שלה.

תסמונת דאון בהריון וזכויות משפטיות בגין העדר אבחון

במצב בו הרופאים לא המליצו להורים על מגוון הבדיקות שיכולות לגלות תסמונת דאון אצל העובר, ואז נולד תינוק שמאובחן עם התסמונת, להורים יש את הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין תסמונת דאון בהריון.
הם יתבקשו להוכיח שרשלנות הצוות הרפואי מנעה מהם את המודעות לתסמונת, ועליהן לטעון גם כי סביר להניח שהם היו מסיימים את ההיריון לו היו מודעים לבעיה, תוך הצבת הדגש על העובדה שהם אינם מערערים בשום דרך על אהבתם ומסירותם לילדם – מערכת היחסים הזו כבר התבססה ותימשך לנצח.
טענותיהם בתביעה יתמקדו ברשלנות הצוות הרפואי ליידע אותם על התסמונת במהלך ההיריון, כך שהם היו יכולים לבחור שלא לקחת על עצמם את העומסים הרגשיים והתשלומים הכבדים הכרוכים בהורות לילד עם מוגבלות משמעותית.

טעויות נפוצות שבוצעו ברשלנות הצוות הרפואי לגלות בזמן תסמונת דאון בהריון

טענות לאבחון שגוי לפני הלידה, הקשורות להולדת תינוק עם תסמונת דאון, מחייבות את בתי המשפט לבצע בדיקות מעמיקות כדי לקבוע האם הצוות הרפואי התרשל או לא.
טעויות שיש בהן עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בהקשר של תסמונת דאון בהריון, כוללות, אך אינן מוגבלות, למקרים הבאים:

  • העדר בדיקת סקר גנטי יסודית של שני ההורים.
  • העדר המלצה על ייעוץ גנטי.
  • אי יידוע ההורים לגבי זמינות הבדיקות המתאימות בשלב המתאים של ההיריון.
  • מידע שאינו תקין שנמסר למעבדה שעורכת בדיקות טרום לידה.
  • פרשנות שגויה של תוצאות בדיקות טרום לידה על ידי צוות המעבדה.
  • התעלמות הצוות הרפואי מתוצאות בדיקות טרום לידה.
  • התרשלות בביצוע כל בדיקות האולטרסאונד הנחוצות במהלך ההיריון, או פרשנות שגויה של תוצאות הבדיקות.

מה אפשר לעשות (מבחינה משפטית) עם גילוי תסמונת דאון שהוחמצה בהריון?

למרבה הצער, ילדים עם תסמונת דאון זקוקים לטיפול וחינוך מיוחד לכל החיים. ברור שהאינטרס של ההורים הוא שילדם יקבל את הטיפולים המתקדמים ביותר הזמינים, ואת מסגרת החינוך הטובה ביותר, מה שאומר שההורים עתידיים להיקלע להוצאות כלכליות משמעותיות, שלא לדבר על עוגמת הנפש והצער הנלווים לגידול ילד שחווה מצוקה כל כך משמעותית.
אם הצוות הרפואי התרשל בגילוי תסמונת דאון בהריון, יתכן שתימצאו זכאים לפיצויים, עם תביעה משפטית שיכולה להיות הדרך היחידה להבטיח לילדכם את המשאבים הכספיים שיעניקו לכם גישה לטיפולים הטובים ביותר הזמינים.

בשורה התחתונה, חשוב להתייעץ עם עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית

עורכי דין שמתמחים בתביעות רשלנות רפואית יציגו בפני בית המשפט את התביעה שלכם על העדר גילוי תסמונת דאון בהריון, ויעזרו לכם להשיג את הסיוע הכספי הדרוש להפחתת הנטל הכלכלי הנגרם כתוצאה מהתסמונת והפרעות גנטיות אחרות.
עורכי הדין משתמשים בידע ובניסיון שלהם על מנת לסייע למשפות שזכויותיהן החוקיות נשללו לבחור האם להמשיך בהיריון עם עובר שנפגע, וחותרים להשגת הפיצוי ההוגן. אז אם ברצונכם לדון באפשרויותיכם ובסיכויי התביעה שלכם, צרו קשר עם משרד עורכי דין שמתמחה ברשלנות רפואית, כדי לקבל את הליווי והייצוג המקצועי בתהליך.

הוסף תגובה