אלון ברוידא מסביר על מחזור משכנתא:

 

התנאים הקשים בארץ מביאים לא מעט משפחות לקבל החלטות מחדש בנוגע לתקציב המשפחתי. חלק נאלצות להצטמצם באופן קיצוני, אחרות יקבלו החלטות משמעותיות כגון מעבר דירה או מכירה של הדירה הישנה תמורת דירה זולה יותר, ויתורים על שירותים הכרחיים, ועוד. אין ספק כי הצעדים האחרונים מחייבים את כולנו לשקול מחדש את סל ההוצאות שלנו ולהעריך את סל ההכנסות באופן מדויק.

אחת האפשרויות העולות על הפרק בתקופות כאלו הינה מחזור משכנתא שנלקחה על דירה או על רכב. למעשה, מחזור משכנתא יכול להעניק לנו יתרונות כלכליים רבים, במידה ואכן האופציה תתאים. גדולתה של מחזור משכנתא טמונה באפשרות לצמצום ההוצאות מבלי להפסיד כסף ומבלי לטרוח או לוותר על תענוגות כאלה ואחרים או על צרכים הכרחיים. על ידי מחזורר המשכנתא המשפחה יכולה לנשום לרווחה ולהתחיל לכלכל עצמה מחדש.

אלון ברוידא– תוכנות שונות המחשבות כיום את המשכנתא המוחזרת מדי חודש בחודשו על ידי המשפחה, בודקות אפשרויות של לקיחת משכנתא משתלמת יותר והחזרה של הנוכחית. אין צורך בחישוב מסובך או בתוכנות גרפיקה מורכבות וכבדות, אלא כל שישש לעשות הוא לגשת למספר בנקים ולבדוק את  האפשרות המשתלמת ביותר של מחזור משכנתא עבור המשפחה.

כמובן שכל בנק ישמח לתת הלוואה בתמורה למשכנתא הישנה, ומסיבה זו חשוב לברר את התנאים של כל אחת מהצעות המחיר השונות מבלי להחפז. היתרונות של מחזור משכנתא מאפשרים לבית האב להחזיר מדי חודש סכומים הרבה יותר קטנים של כסף באמצעות שיפור התנאים הקודמים  וכן לכסות את המשכנתא הקודמת מבלי לייצר 'זנבות'. כמו כן, על כל פנים, עדיפה פעולה של מחזור משכנתא על כל הלוואה בריבית דריבית אחרת – שתוצאותיה עלולות לעלות ביוקר.

העקרון העומד מאחורי פעולת מחזור משכנתא הוא ניצול השינויים שחלו בחיי המשפחה מיום לקיחת המשכנתא ועד כה. למעשה, אם למשפחה היו בעבר נכסים, או כל נתון אחר שמנע ממנה קבלת תנאים טובים למשכנתא – אלו נבדקים מחדש ומוצעיםם למשפחה על בסיס תנאים טובים יותר ומתאימים יותר לתקופה הנוכחית, בהתייחס לנכסים של המשפחה, לחובותיה ומספר הילדים, ונתונים נוספים שניתן לנצל לצורך שיפור התנאים.

הוסף תגובה