תכניות למיגור בעלי חיים לא רצויים מבית מגורים

הקפדה במלאכת ההדברה לשם זהירות- השיטה הידועה והיעילה ביותר להיפטר מבעלי חיים מזיקים היא ללא ספק הדברה באמצעים שונים. לעתים נדרשים חומרי ריסוס רעילים, לפעמים פיזור מלכודות ותכשירי הפחדה שונים ובמקרים אחרים אין ברירה אלא ללכוד את המזיק ולשחררו אחר כבוד במרחבי הטבע החופשי. בכל מקרה, יש לזכור, כי אמנם שניתן לבצע את פעולת ההדברה בכוחות עצנו, אמנם שתכשירי הריסוס וההדברה הם תכשירים מקובלים ונפוצים בשוק החנויות לממכר חומרי בניין ואביזרי בעלי חיים, ואולם עדיין ראוי לשם זהירות מיטבית להזעיק את חברת ההדברה המקומית שעליה קיבלנו חוות דעת חיוביות והמלצות מלקוחות קודמים ולהעניק לה את האפשרות לבצע את ההדברה על פי ראות עיני הצוות המקצועי שלה ובהתאם לשיקול דעתו. ובכל זאת, חשוב לזכור, כי השימוש בחומרי הדברה מסוכנים ובעלי רעילות ממשית חייב להתבצע בהתאם לכל כללי זהירות אפשריים ותחת חוקי הקפדה מטעם הרשויות ועל פי שיקול דעת סביר.

החיוניות על ההקפדה בעת ההדברה– דוגמאות לפעולות חיוניות לשם שמירה על הבטיחות- הרעיון של שימוש בחומרי הדברה – רעל ( אמנם בשנים האחרונות כולנו עדים לגל תקשורתי עצום של מאבק למען הקיימות והשמירה על ניקיון הסביבה ושמירה על איכותה- ולשם כך החל מעבר הדרגתי אך ברור משימוש רגיל בחומרי הדברה מסוכנים ורעילים לטובת חומרים אורגניים, טבעיים) צריך להתבצע תחת כל המגבלות והמחשבות על זהירות הסביבה. חשוב לזכור, כי חומרי ההדברה אמורים אמנם לפעול כנגד בעלי החיים המזיקים, ואולם הם בהחלט עלולים להזיק גם לבני האדם ולחיות המחמד בסביבה. לכן, לפני תחילת פעולת ההדברה יש להקפיד להרחיק מהמקום בני אדם ובמיוחד תינוקות זעירים וקשישים שעשויים להיות בעלי מערכת חיסונית נמוכה. כמו כן, ראוי להוציא כלובי ציפורים, מכלי דגים ובכלל להעביר את כל חיות המחמד למקום בטוח יותר לשם הגנתם מפני חומרים מסוכנים. בנוסף, מובן שפריטי מזון או כל כלי אוכל אסורים בתכלית האיסור להיות לצד מקום שבו מתבצעת בפועל ההדברה.

מובן, שכל חומר הדברה ומיגור פועל באופן מוחלט כלפי בעל חיים אחר מסוים. לכן, בטרם מתחילה פעולת ההדברה יש לוודא שנבחר החומר היעיל והמותאם ביותר כלפי בעל החיים המצוי. גם כמות מדויקת של חומר ההדברה היא משמעותית, שכן חלילה עלול להתרחש אסון בשל אדי הרעל המסוכנים.

הוסף תגובה