המדריך לשוכר: טיפים להשכרת דירה

המדריך לשוכר: טיפים להשכרת דירה

אחד השלבים הכי מרגשים בחייהם של צעירים, זה השלב בו הם עוזבים את בית הוריהם ועוברים להתגורר לבד, עם בן או בת זוג, או עם שותפים. יש מקרים בהם השלב הזה הוא מעבר בדרך לרכישת דירה בעתיד, לצערנו, בשנים האחרונות אנחנו יכולים למצוא יותר ויותר אנשים שנאלצים להסתפק בשלב הזה, קרי שלב השכרת דירה, ואין באפשרותם לעבור לדירה משלהם.

מי שמחפש היום דירות להשכרה, לא יתקשה למצוא. לא בערים הגדולות ולא בערים בינוניות וקטנות, וכן בישובים קטנים מסוגים שונים. כידוע, לא מעט ישראלים רכשו במהלך השנים דירות להשקעה, כלומר דירות שמיועדות למעשה להשכרה, מתוך כוונה שכעבור כמה שנים טובות, יהיה אפשר להחזיר באמצעות עלויות ההשקעה ולהתחיל ליהנות מתשואה מסוימת.

חיפוש אחר דירות להשכרה ברמה טובה הוא עסק לא פשוט, כל צעיר וצעירה שמחפשים דירות כאלה, בוודאי באזור המרכז ובפרט בתל אביב, יודעים עד כמה זה קשה. לא רק בגלל שהמחירים האמירו עם השנים, אלא בגלל שלא מעט אנשים שמחזיקים בדירות כאלה, לא מוכנים בהכרח להשקיע בהן, מתוך גישה שאומרת, השוק במצבו הנוכחי מאפשר להשכיר כל נכס בכל מצב, ואין סיבה להשקיע בו.

מלבד העניין של החיפוש כשלעצמו, הרי שגם השלב הבא הוא לא פשוט, השלב בו צריך לבדוק את הדירה ולאחר מכן לעבור על החוזה, במידה ומגיעים לשלב הזה ולבחון האם הוא משתלם. על מנת שלא תגיעו למצב שתחתמו על החוזה שאחר כך תצטערו עליו, יצרנו עבורכם רשימה עם מספר טיפים כיצד נכון לשכור דירה.

טיפים להשכרה נכונה

ראשית, כל חוזה שאתם מקבלים, רצוי שעוד גורם חוץ ממכם יעבור עליו, רצוי מאוד שזה יהיה איש עם ניסיון או גורם מוסמך, עורך דין או מומחה בתחום הנדל"ן. כך תוכלו לקבל חוות דעת שנייה. כאן צריך להוסיף עוד נקודה, אפילו אם מדובר בדירה באזור מאוד טוב, רצוי שלא ליצור את הרושם שאתם מוכנים לקבל אותה בכל מחיר ובכל תנאי, וגם אל תיצרו אצלכם את התחושה הזאת. לעיתים אזור טוב יכול להטעות ולהסתיר תנאים מאוד לא סימפטיים למגורים.

שנית, יש לבדוק מה נכלל בחוזה ומה לא נכלל בו. למשל, כל מה שקשור לשיפוצים ובעיות במבנה, כל מה שקשור לאחזקה של חיות מחמד, כל מה שקשור לאפשרות להוסיף שותף או מגורים בזוג, ועוד.

שלישית, צריך לבדוק מה תנאי המגורים מבחינת שכנים, ועד בית, מסים. דברים שלא בהכרח בעל הדירה יודע או יספר לכם, אלמלא תשאלו אותו.

ארבע, שאלת העלויות. מעבר לשאלה כמה וכיצד אתם צריכים לשלם עבור הדירה בשנה הראשונה, חשוב לבדוק שבחוזה יש סעיף שקובע אחוז או סכום מקסימלי בו המשכיר יכול לעלות את סכום השכירות בשנה השנייה או השלישית. יש גם לבדוק למי שמורה האופציה להמשך החוזה, לכם או לו.

 

הוסף תגובה