5 טיפים לניהול נכון של נכס

5 טיפים לניהול נכון של נכס

האם אתה בעל נכס? אולי אתם גרים בבניין משותף? מתקשים להחליט מי ינהל את כספי הועד? מי יהיה אחראי על ניקיון חדר המדרגות והכניסה? מי ידאג לכל הצמחים סביב המבנה? ורשימת השאלות עוד ארוכה בנושא ניהול נכסים.

החלטנו לשתף אתכם במספר טיפים בניהול נכסים על מנת להקל עליכם.

  1. הטובים לנכס – אל תתפשרו על בעלי מקצוע בינוניים; ודאו כי השירות אותו אתם משכירים מתבצע בצורה המקצועית והאמינה ביותר וכי לצוות המקצועי יש רישיון עבודה וביטוח בתוקף. כאשר מדובר על עבודות גדולות, הכרוכות בהוצאות גבוהות – בקשו לפחות 3 הצעות מחיר שונות בנוסף להמלצות שביקשתם מחברים ומכרים. כמו שאתם בטח יודעים, מחירי הנדל"ן בארץ הם לא צחוק וכל טעות עשויה לעלות המון. לפעמים יותר מידי…
     
  2. דף קשר של אנשי מקצוע – נשמע מצחיק, אבל זה הופך את העבודה להרבה יותר נוחה ופשוטה; ודאו כי מספרי הטלפון של אנשי המקצוע עליהם אתם סומכים יימצאו בלובי או בשומר הכניסה, כך ובמידה ונציגי הועד נעדרים בעת הצורך באיש מקצוע, מספרי הטלפון יהיו נגישים.
     
  3. בדיקת איכות – בצעו לפחות פעם בשנה ביקורת כללי למערכות הבניין – חשמל, מערכת כיבוי אש, גלאי עשן, מערכת החשמל ועוד.
    בבניינים גבוהים, בני 5 קומות ומעלה שנבנו בשנים האחרונה הותקנה מערכת לחץ מים על מנת שהזרם יגיע גם לקומות העליונות. מערכת זו, בניגוד לאחרות, דורשת תשומת לב אחת לחודשיים! יש לבדוק האם כל המצופים תקינים, מערכת המשאבות, ברזים, שסתומים וכמובן בדיקה שמערכת החשמל עובדת ומקפידה על תנאים קבועים במערכת.
     
  4. תחזוקת הגג – הגג הוא נקודת התורפה של מבנים, במיוחד אם מדובר בבניינים משותפים. הנקודה הקריטית במהלך השנה היא לפני החורף; לקראתו יש לבדוק את תקינות ושלמות הגג וכמובן ניקיונו (פתיחת מרזבים). בנוסף למבנה הגג עצמו, כדאי לוודא כי קולטנים של דוודי שמש, הדוודים עצמם ומזגים המצויים על הגג מונחים על מרצפות ולא ישירות על הגג כיוון שהם עלולים לפעור בו חורים. בכדי להמנע מטעויות עתידיות בצעו איטום לגג אחת לתקופה.
     
  5. מעליות – החוק מחייב לבצע בדיקה מקיפה למעליות המבנה על ידי מהנדס מעליות מוסמך (מהנדס מכונות שהתמקצע במעליות) מטעם משרד העבודה אחת לחצי שנה! בנוסף, אחת לחודשיים יש לתאם עם חברת ניהול ואחזקת מעליות בדיקה על מנת לוודא את תקינותה. לטיפים נוספים, שאלות וייעוץ הכנסו לאתר: https://gusakov.co.il/

 
בעל נכס – לא תמיד נוצץ כמו שחושבים
על בעלי נכסים מוטלת אחריות גדולה, במיוחד אם מדובר בנכס מרובה שוכרים; העבודה היא רבה ודורשת התייחסות פרטנית לכל אחד מהנושאים הבאים:
> החשוב ביותר: איתור שוכרים איכותיים ואמינים.
> הכנת הנכס לכניסת השוכרים.
> תחזוקה שוטפת במהלך שהיית השוכרים.
> ניהול דמי ועד בית ושכירות.
> תיקונים בעת הצורך.
> שיפוצים והשבחת הנכס בהגיע העת.
> פרסום ומכירה של הנכס בעת הצורך.
מעבר לריבוי המשימות שיש לבצע, כמות המסמכים עצומה ולסדר בהם יש חשיבות עליונה הן בשוטף (תשלומים וכו') והן בעיתות משבר (מקרים משפטיים, למשל).

לסיכום, חברת ניהול נכסים עוזרת לך, בתור בעל נכס לשמור על ראש שקט ונקי מדאגות.

הוסף תגובה