5 טיפים למנהלים

5 טיפים למנהלים

ניהול הוא תורה שלמה אשר נלמדת בצורה אקדמית. אך הלימודים האקדמיים מתמקדים במתן כלים טכניים בתחום הניהול, כמו למשל מושגי היסוד של החשבונאות והדוחות הכספיים, מימון, דיני חברות וכו‘. אך ישנם דברים חשובים לא פחות אשא לא בהכרח נכנסים אל תוך תכנית הלימודים. הפעם נציג בפניכם 5 עקרונות ניהוליים פשוטים למדי אשר יכולים לפתור את מרבית הבעיות שמנהל מתמודד איתם במהלך עבודתו.

  1. התמודדות עם משימות מורכבות – לעתים על המנהל להתמודד עם משימות מורכבות, כלומר משימות בהן ישנם הרבה פרטים, אספקטים שונים, יחסי גומלין בין השלבים וזמן ממושך. דוגמה למשימה מורכבת יכולה להיות הקמת מחלקת שירות לקוחות בחברה. למשימה ישנם אספקטים שונים כמו למשל: גיוס והכשרת כוח אדם; מציאת מקום פיזי למחלקה; קביעת נוהלי עבודה ותורת השירות; תשתית טכנולוגית של תקשורת ותכנה; פרסום שירות הלקוחות בקרב הלקוחות וכו‘. על מנת להתמודד עם המשימה יש לפרק אותה לתתי משימות קטנות הדרושות להשלמת משימת העל. כך ניתן לנהל בהצלחה פרויקטים.
  2. האצלת סמכויות – הנקודה הקודמת שהזכרנו מתחברת עם גם לנושא של האצלת הסמכויות. מנהל אינו יכול לעשות את כל המשימות בעצמו, הוא זקוק לזמן לחשוב ולתכנן ולנהל את כל המערכת, לכן עליו להאציל סמכויות לעובדיו. לא פשוט להגיד לעובד ”תקים לי מחלקת שירות לקוחות“. אך כאשר הפרויקט מפורק לתת משימות ניתן להאציל סמכויות בקלות.
  3. עידוד חשיבה יצירתית עסק מתמודד עם אתגרים רבים וזוהי סביבה תחרותית. לכן תמיד צריך לחדש, להתרגל למצבים חדשים ולהביא פתרונות מחוץ לקופסה. יש לנקוט באמצעים שונים אשר יעודדו את החשיבה מחוץ לקופסה. מצד אחד ניתן לערוך פעולות כמו סדנאות ניהול  אשר יתרמו לעידוד היצירתיות והדמיון, ומהצד השני של המטבע לתגמל עובדים אשר מביאים רעיונות יצירתיים התורמים לקידום העסק. רעיונות גדולים יכולים לבוא גם מאלו אשר אינם בדרג ניהולי.

4. ניהול זמן – הזמן הוא אחד ממשאבי הארגון, יש להתייחס אליו בדיוק כפי שמתייחסים לכסף. בדיוק כפי שהעסק שוקל היטב האם לקנות מכונה, האם להשקיע בקמפיין שיווק, כך יש גם לנהל את הזמן. יש לתעדף משימות ולהשקיע את הזמן במשימות המייצרות לארגון ערך. על המנהל לעשות זאת ברמה האישית וגם להדריך ולכוון את העובדים על מנת להפיק את המיטב מזמנם. בסופו של דבר משכורת העובד, להוציא מקרים של עמלות מכירות, היא תשלום עבור זמנו. ישנן פרקטיקות שונות לניהול זמן, לא אכנס לזה כרגע. אך הנקודה החשובה היא שניהול זמן היא אחת ממטלות היום. על המנהל להקדיש זמן לתכנון זמן על בסיס יומי ושבועי.

5. השקעה בעובדים – העובדים הם הנכס הכי חשוב שיש לכם בעסק ויש להשקיע בהם בכל המובנים. העובדים הם אלו אשר מוציאים אל הפועל את המשימות היומיומיות של הארגון, הם אלו אשר עומדים בחזית המכירות. אך כיצד ניתן להשקיע בעובדים? אינני מדבר על משכורות ותגמולים כספיים, אני מדבר על פעילויות ותכנים אשר יתרמו למוטיבציה של העובדים וגם יתנו להם כלים מעצימים, כלים אשר יאפשרו להם לעשות את עבודתם בצורה טובה יותר. לא חסרות פעילויות אשר יכולות להשיג תוצאות טובות, מהרצאות על עושר ועד סדנאות שיווק עצמי, בכולם תמצאו ערך וכלים חשובים.
 

הוסף תגובה