טיפים להתמודדות עם מבחן TOEFL iBT

מבחן הטופל הוא מבחן ידע באנגלית, הנדרש על ידי רוב מוסדות הלימוד לתארים מתקדמים בארה"ב. ציוני הבחינה נעים בכל פרק בין 0 ל-30, ובמבחן כולו בין 0 ל-120. מספר טיפים להצלחה בבחינה:


1) ביום הבחינה יושבים מספר רב מאוד של אנשים בחדר ונבחנים בו זמנית. אנשים מתחילים את הבחינה בזמנים שונים, וכן מגיעים לפרקי הבחינה השונים בזמנים שונים. לדגמה, כאשר נבחן אחד יעשה את פרק הדיבור, נבחן אחר יתחיל את פרק הקריאה, ולכן הריכוז של הנבחן בפרק הקריאה יהיה נמוך מכיוון שהוא ישמע את שכנו מדבר בקול רם.. לכן, מומלץ להצטייד בבחינה באטמי אוזניים וכן להגיע מוקדם ככל האפשר לבחינה.


2) פרק הקריאה בבחינה יכול להכיל בין שלושה לחמישה קטעי קריאה. לכל קטע מוקצבים 20 דק'. ז"א שפרק הקריאה יכול להימשך בין 60-100 דקות. יש לשים לב לזמן שעובר, ולא להקדיש יותר מעשרים דקות לכל קטע.


3) ניתן להשתמש בדפי טיוטה לאורך כל הבחינה. דפי טיוטה באים לידי שימוש במיוחד בפרק השמיעה בבחינה. לכן, מאוד חשוב ללמוד איך לסכם קטעי שמיעה.


4) התאמנו על נקודות החולשה שלכם! כדי לגלות מהן נקודות החולשה, כדאי להיבחן במבחנים לדוגמה של הETS.


5) גם אל תזניחו את הנקודות בהן אתם מרגישים חזקים. 


6) הכירו את הוראות הבחינה לפני יום הבחינה! מי שלא קורא את הוראות הבחינה, עלול ליפול בבחינה. הקריאה של הוראות הבחינה היא על חשבון זמן הבחינה.


7) הימנעו מהשימוש במקש Help (עזרה), אלא אם אין ברירה. מקש זה יעלה שוב את הוראות הפרק. מי שהשתמש בטיפ 6 לא יהיה זקוק לכך ויחסוך זמן.


8) אל תיכנסו לפאניקה אם אתם חושבים שלא הלך לכם טוב בשאלה מסוימת. התרכזו רק בשאלה הנוכחית ולא בשאלות אחרות שעניתם עליהן. 


9) הקציבו פרק זמן לכל שאלה. אם חשבתם קצת על השאלה ועדיין אינכם בטוחים בתשובה, נסו לפסול כמה שיותר תשובות ואז בחרו את התשובה הטובה ביותר.


10) כל השאלות במבחן הטופל שוות ערך. חשוב מאוד להשתדל לענות על כל השאלות ולא להיתקע בסוף עם שאלות שלא נענו!!!


לפרטים נוספים אודות מבחן טופל לחצו כאן


באדיבות בית הספר האמריקאי

הוסף תגובה