ספורט אתגרי למתחילים

ספורט אתגרי למתחילים

כולנו יודעים שפעילות גופנית, כשהיא מבוצעת באופן אחראי ושקול, תורמת, ואפילו חיונית, לשמירה על הבריאות. ספורט אתגרי משלב הפעלת פיזית של הגוף, על כל התועלת שבה, עם הנאה שבעיסוק בתחביב מרתק המעניק לנו ריגושים וסיפוק למכביר. ישנם שלל סוגי ספורט אתגריים, מהם כאלה הדורשים כושר גופני מעולה ושרירים מפותחים ואחרים שגם מי שאינם בשיא אונם יכולים ליהנות מהם.

הפסקאות הבאות נכתבו עבור מי שרוצים להצטרף לחגיגה ולמצוא ספורט אתגרי המתאים לטעמם וליכולותיהם.

לכו עם הלב אבל אל תמהרו
חשוב לתת דרור למאווייכם ולאפשר לעצמכם להתנסות בפעילות ספורטיבית מאתגרת, שבכל פעם שמזדמן לכם לצפות במי שעוסקים בה אתם מרגישים דחף לעשות זאת בעצמכם. עם זאת, מומלץ לא למהר ולבצע מני פעולות, כגון השקעה בציוד יקר או תשלום דמי מנוי לתקופה ארוכה, לפני שתבררו אם קסמה של פעילות ספורט אתגרי זו אינו פג כשאתם מתנסים בעצמכם בפעילות ומבינים במה היא כרוכה ועד כמה היא מאתגרת ומהנה עבורכם.

דעו את מגבלותיכם
מי שצועדים את צעדיהם הראשונים בעולם הספורט האתגרי חשוב שידעו לא "לקפוץ מעל הפופיק". אמנם, עם העיסוק בספורט שתבחרו תפתחו כושר גופני מתאים ותרכשו את המיומנות הנדרשת אולם מי שיבחרו תחום שלא יוכלו גם להפיק ממנו הנאה כבר מן הרגע הראשון יגלו במהרה שהם מאבדים את המוטיבציה.
כך למשל מי שהם בעלי עודף משקל ויבחרו לעסוק בטיפוס קירות וודאי יזכו לתמריץ להפחית ממשקלם כדי שיוכלו לשפר את ביצועיהם אולם אם מדובר בעודף משקל גדול מאוד ייתכן שלא זה הספורט המתאים להתחיל בו.

מגבלות נוספות עשויות להיות קשורות לנגישות, כמה זמן פנוי מצוי בידינו, אלו סכומי כסף נרצה להקדיש לתחביב החדש, מי מן הקרובים לנו יוכל להצטרף אלינו ועוד.
כך למשל מי שגר רחוק מן הים ומעוניין לעסוק בספורט אתגרי יחד עם ילדיו הקטנים ראוי שיחשוב פעמיים בטרם ירשם לקורס צלילה, אולי דווקא רכיבה על אופני שטח תתאים יותר.

בים ביבשה ובאוויר
אם בעבר ספורט אתגרי נחשב פעילות של "משוגעים לדבר" הרי כיום ישנם אינספור סוגי ספורט אתגרי שכל אחד יכול לעסוק בהם באופן קבוע או כהתנסות מזדמנת.  ספורט אתגרי יבשתי כולל פעילות כגון טיפוס קירות (ובתצורתו ה"פראית" יותר טיפוס מצוקים), רכיבה על אופני הרים, ניווט ספורטיבי, רולרבליידס, פיינטבול, רכיבה על סוסים ועוד.

הים מספק מגוון מלהיב של ענפי ספורט אתגרי כגון צלילה, גלישת גלים, חתירה בקיאק ים, גלישת רוח, קייט סרפינג ועוד. השחקים מציעים צניחה חופשית, טיסה בגלשני אוויר, דאייה במצנחי רחיפה ועוד.

אל תגידו שלא הזהרנו
להתחיל לעסוק בספורט אתגרי יכול להיות עניין בעל משמעות מרחיקת לכת יותר מהצפוי. אתם עשויים למצוא עצמכם משקיעים עוד ועוד זמן וכסף בפיתוח תחביב שמשלב פעילות גופנית המחזקת את הגוף עם הנאה, פורקן ובילוי. קחו בחשבון שלשילוב כזה נטייה להפוך ממכר, אז שלא תגידו שלא הזהרנו אתכם.

הוסף תגובה