כיצד למצוא ולשכור דירה

כיצד למצוא ולשכור דירה

מציאת דירה איכותית להשכרה אינה עניין של מה בכך. שוכרים רבים הם אנשים צעירים, שלא תמיד יודעים כיצד להגן על עצמם מפני חוזה דרקוני או התחייבות לדירה שלטווח ארוך לא תתאים להם. איך בוחרים דירה איכותית שתיהנו לגור בה לאורך זמן? איך תדעו שהדירה שבחרתם תענה על הצרכים שלכם? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

מה אני צריך?

שוכר הדירה (בניגוד למשכיר, שהוא בעל הדירה המאפשר לאחר לגור בה בתמורה לתשלום חודשי), הוא זה שיבחר דירה ממאגר הדירות האפשריות להשכרה ויקבל מבעליה את האפשרות להשתמש בדירה (כמעט) כבשלו לטווח הזמן המוסכם. על מנת לבחור דירה שתענה על הצרכים, חשוב לדעת על מה מסתכלים, מה בודקים ומה חשוב לדעת לפני שמחליטים ומתחייבים בחתימה על חוזה שכירות. בטרם ניגשים למלאכת מציאת דירת החלומות הבאה שלכם, חשוב שתבררו ביניכם לבין עצמכם מהם בדיוק הצרכים שלכם, וכיצד הם צפויים להשתנות בטווח הזמן בו אתם מקווים לגור בדירה. הנה כמה שאלות שחשוב שתענו עליהן:

  • מהו התקציב לשכירות? מהו שכר דירה שיאפשר לנו להתמיד בתשלומים ולהמשיך לחיות ברווחה תוך כדי המגורים?
  • מהו האיזור המבוקש למגורים? יש להתחשב במסגרות חינוכיות של הילדים, גישה לעבודה, או אם חשוב לכם להישאר ליד ההורים- חשוב לזכור כל זאת בעת חיפוש דירה.
  • מהן הדרישות מהדירה עצמה? כמה חדרים תצטרכו? האם חשובה לכם חצר? האם חשוב לכם לבחור בדירה חדשה או מחודשת או שלא אכפת לכם לגור בבית ישן? האם חשובה לכם סביבת מגורים שקטה או דווקא לגור "איפה שהכל קורה"? האם חשובה לכם מעלית או שלא קשה לכם לגור בדירה בקומה שלישית בלי מעלית? וכדומה.

מה חשוב לדעת?
בתוך המסע למציאת הדירה המושלמת, חשוב שתבדקו פרטים טכניים על הדירה, שיאפשרו חיים נוחים בה. הנה כמה נקודות שחשוב שתשימו לב אליהן:

  • איך בעל הבית? האם אתם מכירים מישהו שכבר שכר את הדירה בעבר והצליח לשמור על יחסי שוכר-משכיר נוחים?
  • איך השכנים? אל תתביישו להסתובב באיזור, לראות ולהחליף מילה עם שכנים פוטנציאליים. בידקו שהשכנים מתאימים לכם, ושאין "מפגעים" כמו שכנים שנוהגים לעשות מסיבות קריוקי, שכנים שאוהבים לריב בחדר המדרגות וכדומה, בסביבת הדירה.
  • אילו עלויות נוספות אתם צפויים להתבקש לשלם במהלך המגורים בדירה? מה גובה התשלומים לוועד בית, ארנונה, חשמל, מים, בדירה?
  • אם יש לכם רכב – האם יש חניה המשוייכת לדירה? האם תקבלו את זכות השימוש בה עם ההשכרה? אם אין חניה, האם חניית רכב באיזור הולכת להכביד עליכם במיוחד?
  • מהם הפגמים בדירה? במטבח? באמבטיה? במיזוג האוויר בדירה? בחדר המדרגות? מה תרצו שבעל הבית יתקן ועם מה אתם יכולים לחיות?
  • מהו הסכם השכרת הדירה עליו אתם נדרשים לחתום? האם התנאים בו מקובלים עליכם? מהן הערבויות לתשלום השכירות ופינוי הדירה? מהי האפשרות החוזית שלכם להאריך או לקצר את משך ההסכם במידה ורצונכם בכך?
  • חשוב להיות עם היד על הדופק ולהתעדכן בחדשות אודות השכרת דירה, יתכן והשוק עומד להתייקר או להפוך לנגיש יותר או שחוקים שונים יכולים להשפיע על הבחירה שלכם. כמו בכל החלטה חשובה בתחום הצרכנות, חשוב להיות מעודכן ולהכיר את השוק בצורה רחבה.

לבחור – לא רק עם הלב.
ישנם מאפיינים למקום מגורים שמשפיעים על הבחירה הרגשית. מאפיינים אלה הם לעיתים משניים לבחירה, לדוגמה, הנוף מהחלון בחדר השינה, השולחן המגניב במטבח, וכדומה. כשאתם שוקלים השכרת דירה, חשוב שהיא תמצא חן בעיניכם ותרגיש לכם כמו בית. אבל עם זאת, חשוב לזכור שאלה הם מאפיינים משניים למאפייני הבסיס שהגדרתם לעצמכם מבעוד מועד. החלון היפה, השולחן המגניב, כל אלה יהפכו מוכרים בתוך זמן קצר ואם הדירה עצמה אינה עומדת בדרישות הסף שלכם, ההתפשרות עשויה להכביד עליכם. הקפידו לבחור דירה למגורים קודם כל "עם השכל", ורק אחר כך "עם הלב".

הוסף תגובה