חמישה טיפים למנהל המתחיל

היכולת לנהל אנשים ולהניע תהליכים היא יכולת מולדת המתפתחת עם השנים. דרך לימודים מקצועיים והתנסות בשטח, כל מנהל לומד כיצד לנצל את יכולותיו, להשתמש בכלים שרכש ולהיות מנהל טוב יותר לארגון מוצלח יותר. אם אתם בתחילת דרככם כמנהלים וחוששים מפני האתגר שלקחתם על עצמכם – הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם להתמודד איתו באופן מוצלח ויגרמו לכם להיות מנהלים טובים ויעילים יותר.

1. אתם מתכננים – העובדים מבצעים

שתי המטלות החשובות ביותר שמנהל מתמודד עמם כרוכות בתכנון וקבלת החלטות. המנהל מנווט את ספינת הארגון, רואה למרחק ואחראי גם על פתרון משברים סבוכים, אך בפועל מי שמיישם את התכנון הם העובדים בחברה – ולא אתם. אתם יכולים להטות שכם כשאפשר, לדרבן מהצד ולהציע פתרונות יצירתיים, אך בכדי שהעבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר, עליכם להשקיע את המשאבים שלכם בתכנון ובאיתור הזדמנויות עסקיות פוטנציאליות ולא בביצוע.

2. אתרו עובדים שניתן לפתח
תפקידם של המוסדות להשכלה גבוהה הוא להנחיל ידע תיאורטי ושימושי בתחום הנלמד. השילוב בין הידע המקצועי שרוכש המועמד לעבודה בתוספת כשרון ונטיה טבעית הם ללא ספק הבסיס לכל עובד טוב ואיכותי, אך עם זאת, חשוב לתת קרדיט משמעותי גם לאיכויות נוספות של העובד, כי הם אלו שיקדמו את הארגון שלכם יותר מכל: סקרנות ותשוקה. כשאדם להוט ללמוד, לגלות דברים חדשים ולרכוש ידע חדש, היכולת של הצוות הניהולי לאמן אותו להצלחה גבוהה יותר. לכן, לצד איתור מועמדים רלוונטיים למשרה המבוקשת, שימו לב גם לסקרנות הטבעית שלהם ולתשוקה שלהם להצליח.

3. המפתח להצלחה – עבודת צוות
החינוך בבית הספר ובאוניברסיטה מבוסס על הישגים אישיים ופיתוח קריירה עצמאית, אך ב"חיים האמיתיים", עבודת צוות היא המפתח להצלחה. אתם, כמנהלים, צריכים לשאוף לעבודת צוות והרמוניה קבוצתית. עודדו את העובדים שלכם לתרום זה לזה, תכננו את הפרויקטים השונים כך שהתוצר הסופי יהיה פרי עבודתם של כל העובדים וכך תוכלו להשיג הרבה יותר – גם ברמה האישית של כל עובד, גם ברמת ההרמוניה המשרדית ובעיקר בכך שתצעידו את הארגון שלכם לתוצרים איכותיים יותר.

4. הבינו מהו ניהול עסקי
היו מחוברים לעסק שלכם ברמה היומיומית. הרגישו את הדופק שלו, הבינו מה הוא דורש מכם, מה עליכם לתת לו וכיצד תוכלו לגרום לו לעבוד טוב יותר. נצלו את הזמן שלכם באופן האפקטיבי ביותר ונתחו את פעילות העסק בעזרת אנשי מקצוע מנוסים. ברגע שתבינו מהו ניהול עסקי מיטבי ומה מצופה מכם, תגלו בקיאות רבה יותר בכל זרועות העסק – ממערך השיווק, התפעול, המערך הכספי ועוד.

5. צרו תחושת בטחון בארגון
כל עובד רוצה להרגיש בטחון במקום עבודתו, לכן חשוב שתצרו אצל העובדים שלכם תחושת אמון ובטחון. כשהעובדים שלכם ירגישו שאתם נמצאים כאן בשבילם וכשהם ידעו שהם יכולים למצוא אצלכם אוזן קשבת – האווירה בארגון תהיה נעימה ופרודוקטיבית הרבה יותר. גם אתם, כמנהלים, תרגישו טוב יותר כשתדעו שהעובדים שלכם מאמינים בכם וסומכים עליכם. זכרו תמיד לדבר  בכנות ובגובה העיניים, כך תצרו תחושת אמון ביניכם  ותפתחו תקשורת בינאישית בריאה.
 

הוסף תגובה