מאווררי תקרה – משחר ההיסטוריה ועד היום.

מאווררי תקרה – משחר ההיסטוריה ועד היום.

ב-1887 המצאת המאוורר הגיחה לעולם. הרעיון המרכזי היה ונשאר פשוט: כאשר הטמפרטורה עולה, הפעילו את המתג או כוונו את השלט להפעלה מידית וישר תרגישו הקלה בעומס החום ובריזה נעימה ומלטפת.

מאווררי תקרה אינם משנים את הטמפרטורה, אך הם מורידים את חום הגוף על ידי אידוי הזיעה והלחות וכל זאת בעד השקעה ראשונית מינימלית והוצאות שוטפות בממדים קטנים מאוד, בייחוד שמשווים את המאוורר למזגן.
המבנה האנטומי של מאוורר התקרה
ישנם חלקים בסיסיים שמרכיבים כל מאוורר תקרה בכדי לאפשר יעילות מרבית:

  1. חופה – מכסה את חוטי החשמל והכבלים ומחזיקה את זרוע המאוורר.
  2. זרוע – חשיבותו רבה שכן גודלו ממקם את גוף המאוורר במרחק האופטימלי מן התקרה ומאפשר תנועה חלקה.
  3. בית המנוע – מאכסן בתוכו את מנוע המאוורר ומגן עליו מפני לכלוך ובאבק. המנוע חוסך כ-70% מצריכת החשמל ביחס למזגן.
  4. להבים- תפקידם להניע את האוויר והם ממוקמים בדרך כלל בזווית נטויה של 12-14 מעלות. ישנם חומרים שונים שמרכיבים את הלהבים וביחס לאקלים שבו אתם נמצאים רצוי לבחור את חומר הלהב. לדוגמא, באזור טופוגרפי שנמצא בסמוך לים וישנה לחות רצוי להשתמש בלהבי עץ ולא ממתכת.

עלויות ומידע רלוונטי
תהליך החלפת מאווררי תקרה בבית הוא די פשוט, אך אם אתם שמים לב לחוטי חשמל חשופים והתקרה שלכם גבוהה, רצוי לשמור על בטיחותכם ולהזמין חשמלאי שיבצע את העבודה באופן מקצועי. עלות חשמלאי נעה בין 200 -350 ₪ ובדרך כלל תדירות תיקון המאווררים הינה אחת לכמה שנים.
מאווררי התקרה עצמם הינם סמל עיצובי בנוסף להיותם אפקטיביים בקירור הבית ולכן מחירם משתנה. תלוי מהו סוג החומר וגודל הלהבים אך ניתן לומר שטווח המחירים נע בין 500 – 15,000 ₪ וזכרו שמדובר על השקעה ראשונית בלבד.
לגבי ההוצאות השוטפות, מדובר על אגורות בודדות לשעה והחיסכון הינו משמעותי ביותר ביחס למזגן. בטווח הרחוק אין ספק שגם אם השקעתם סכום כסף גדול על מאוורר תקרה, ההוצאות החודשיות שלכם יקטנו משמעותית.
שמירה על איכות הסביבה
מעבר לעובדה שמאווררי תקרה חוסכים לנו כסף, אנו צורכים הרבה פחות חשמל כאשר אנו מפעילים אותם וכתוצאה מכך מדובר על הקטנת כמות הפחמן הדו חמצני שנפלט לאוויר. כיום הפגיעה באוזון ובאיכות הסביבה נמצאת בנקודה קריטית ומחובתנו לתרום כמה שאפשר בכדי להקטין את הנזק ולשפר את העתיד הסביבתי עבור דורות ההמשך.
בכדי לרכוש מאורר תקרה איכותי אתם יכולים לגשת לכל חנות שמוכרת מוצרי חשמל ולבצע סקר שוק עבור המאוורר שיתאים לביתכם. זכרו שהמפרט הטכני וכמות צריכת החשמל אכן הפרמטרים החשובים ביותר אך עם זאת שימו דגש גם על ההשתלבות העיצובית של המאוורר בחלל הבית.
אם אתם מעוניינים במאווררי תקרה יוקרתיים שעשויים מחומרים מיוחדים ובעלי עיצובים קונספטואליים גשו לחנויות תאורה ובכל מקרה למדו על מגוון האופציות השונות באינטרנט.

הוסף תגובה