שירות משלוחים – כל מה שצריך לדעת

שירות משלוחים – כל מה שצריך לדעת

בשרשרת המזון של תהליכי ייצור או השירות, יש לשלב של המשלוחים חלק מאוד מהותי, גם אם אנחנו מניחים שמדובר בחלק האחרון, והכי פחות חשוב. אנחנו יכולים לראות את זה כשמדובר במשלוחים של מוצרים, מסמכים או כל דבר אחר. זה נכון במקרה של משלוחים אשר מתבצעים באמצעות משאיות או באמצעות קטנועים.

בשביל להבין את המשמעות ובכלל את כל מה שאנחנו צריכים לדעת על שירות זה, צריך להבין איך עובדת השרשרת. נניח ומדובר על ייצור, אז אחרי שמסיימים לייצר את המוצר, אורזים אותו בשביל שיהיה מוכן לשיווק. בשלב זה הוא מגיע אל המשלוח, שלב זה הוא מהותי מאחר וככל שהוא יתבצע מהר יותר, כך גדל הסיכויים שהמוצר יגיע אל החנויות מהר יותר ויהיה ניתן להתחיל למכור אותו. כל רגע בו המוצר נמצא במפעל או בכל מקום אחר אך לא בחנות, הרי יש פה בזבוז זמן וכסף.

כמובן שנכון הדבר גם לגבי שירות משלוחים עבור מסמכים או דברים אחרים. מן הסתם, במקרים אלה זה יכול להיות אפילו יותר מהותי. נניח ומדובר במסמך משפטי, אם המשלוח לא יתבצע במהרה, זה עלול לגרום נזק משמעותי למי שמזמין את השירות. על כן, חשוב לבצע את התהליך כמה שיותר מהר, כמה שיותר נכון.

כיצד בוחרים חברת משלוחים

בשביל לספק לעסק או לנו באופן אישי, שירות משלוחים ברמה גבוהה הרי שאנחנו צריכים לדעת עם מי לעבוד. לשמחתנו הרבה, אנחנו יכולים למצוא היום מגוון רחב של חברות, בין אם מדובר בחברות בפריסה ארצית, בין אם מדובר בחברות מקומיות. אנחנו גם יכולים ליהנות ממגוון המלצות וחוות דעת של גורמים שונים שיכולים לעזור לנו בתהליך הבחירה.

בשביל לבחור חברת משלוחים שתתאים לצרכים שלנו, אנחנו צריכים לבחון מספר נקודות:

ראשית, עלינו לבחון מה בדיוק החברה מציעה לנו מבחינת לוח זמנים. האם החברה פעילה במהלך כל השבוע, באילו שעות היא פעילה, תוך כמה זמן היא יכולה לבצע את המשלוח, באיזה מהירות היא יכול לספק לנו את השילוח וכן באילו אזורים היא פעילה.

שנית, עלינו לבחון מה גודל החברה. ברור שאם מדובר בחברה גדולה, הרי יהיה לה יותר יכולת וסיכוי לבצע את התהליך כמה שיותר מהר וכמה שיותר טוב. אם מדובר בחברה קטנה, אז גם אם היא תבטיח לנו משלוח מהיר, לא בהכרח היא תוכל לספק את זה בכל עת.

שלישית, צריך לבחון אילו סוגי משלוחים החברה מבצעת, האם רק משלוחים של מסמכים או גם של חפצים ומוצרים שונים. הדבר תלוי בין היתר, בצי כלי הרכב שעומדים לרשות החברה ובאיכות הצוות שעומד לרשותה.

ארבע, על פי ההמלצות וחוות הדעת, נוכל לדעת האם מדובר בחברה אמינה, מקצועית ובטוחה. יש לבדוק גם איזו אחריות היא מספקת לשירות שלה.

חמש, מה עלויות השירות וכיצד הן נקבעות.

שירות משלוחים כחלק מסביבה עסקית

בין אם אנחנו בעלי מקצוע או בעלי עסק, עלינו לקבל ששירות משלוחים הוא חלק בלתי נתפס מהסביבה העסקית שלנו. כמו שאנחנו נעזרים בספקים ואנשי מקצוע אחרים, כך ניעזר גם בשירות משלוחים. לכן חשוב לזכור, מידת המקצועיות והאיכות של החברה, תשפיע על אופי השירות שאנחנו נוכל לספק ללקוחות שלנו ועל הצלחת העסק.

 

הוסף תגובה