מה חשוב לדעת כשנוהגים בחו"ל

מה חשוב לדעת כשנוהגים בחו"ל

טיול בחו”ל בו מתוכננת נהיגה ברכב, מצריך הכנה מדוקדקת הרבה לפני שהחולצה הראשונה נארזת במזוודה. הנה כמה טיפים חשובים שכדאי לנצל לפני הקפיצה לחו”ל, תיהנו

סביר להניח כי תיירים המגיעים ארצה ומבקשים לנהוג ברכב, מקבלים איזו הדרכה או לפחות הכוונה לגבי מה כדאי ומה פחות בזמן הנהיגה. באופן טבעי, ברור כי נהיגה עם טלפון סלולרי ביד והקנס הגבוה המתלווה אליה, למשל, הוא בין האזהרות הראשונות שנשמעות. המבררים לעומק מגלים גם כי החוק מחייב ביטוח רכב בתוקף כתנאי לנסיעה ברכב – ביטוח חובה, המקיף הוא בחירה אך בדרך כלל לא כדאי לנסוע גם בלי מקיף או צד ג' לכל הפחות. או אפילו שחייבים להחזיק וסט זוהר כחלק מציוד החובה. ומה אתכם? האם גם נסיעתכם הבאה לחול תלווה במחקר מקיף על מה אפשר ומה אסור? ובכן, מסתבר שזה יכול להיות מאד משתלם, לכיס ולטיול עצמו. למה? כי מסתבר שכמעט לכל מדינה יש את מערכת החוקים שלה, עם חוקים הגיוניים יותר או פחות. ידיעתם, כמו גם העובדה שטרחת ממש לבדוק את העניין, בוודאי יתרמו לידע הכללי שלך ולטיול עצמו, הרבה יותר מאשר עומגת הנפש שבקנס מיותר. אז לפניך, אם כן, שלל חוקים הזויים יותר ופחות שנהגים עלולים להתקל בהם. נסיעה בטוחה, כבר אמרנו?

קודם כל, טלפון

ובכן, מסתבר כי מדינות שונות מפרשות את עניין הטלפון בנהיגה בצורה אחרת לחלוטין. בפורטוגל, למשל, חל איסור על שימוש בדיבורית. מצד שני, שבדיה, אינה אוסרת כלל על שימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה. בתוך כך, מדינות שונות קונסות באופן שונה: אם בארגנטינה הקנס על שימוש בטלפון נייד בנהיגה הוא כ-20 שקלים, בעומאן, למשל, יכול הקנס להגיע ל-2800 ש”ח ו-10 ימי מאסר. פתאום נקודות נראות סבבה, לא?

אלכוהול בדם?

קמפיינים אגרסיביים נעשו בישראל בשנים האחרונות נגד שתייה ונהיגה, כמו גם אכיפה ועונשים כבדים. אך מה קורה בעולם? אז מסתבר כי בארץ היין, צרפת, בכל רכב חייב שיהיה מכשיר “ינשוף” למדידת אחוזי האלכוהול בדם. מצד שני, מדינות רבות מציגות גישה נוקשה הרבה יותר כלפי אלכוהול ואינן מאפשרות שתייה ונהיגה כלל, אלו בעיקר מדינות מוסלמיות ומדינות מערב אירופה. המחמירה ביותר, יפן: שם יקנסו בכבדות גם נוסעי הרכב וגם בעליו, אף שלא נכח כלל ברכב אם נתפס הנהג בשכרות.

עוד חוקים מוזרים

בנוסף לכל אלה, לא קשה למצוא חוקים ביזאריים במיוחד מרחבי הרשת. חוקים אלו, עם כמה שמעשעים, לא כל כך יצחיקו אותך בצורה של דו”ח תנועה שמנמן. במוסקבה, למשל, עקב הבוץ הרב, קנס של 100 דולר מוטל על נהיגה ברכב מלוכלך וחובה לשטוף את הרכב במכון מסודר בלבד ולא ברחוב.

בתאילנד, גברים בלבד, מחוייבים ללבוש חולצה בזמן נהיגה ולא, יקנסו ב-10 דולרים.
בקוסטה ריקה, כל עוד תוכיחו כי בדמכם פחות מ-0.75% אלכוהול תוכלו לנהוג עם בקבוק בירה פתוח ביד. רק אם בכל זאת החלטת לנצל את החוק הזה, כדאי לוודא לפחות שיש לך לפחות ביטוח רכב צד ג'.
בגרמניה, זאת עבירת תנועה המחייבת קנס אם נגמר לך ההדלק בנסיעה באוטובאן, הלוא היא האוטוסטרדה הגרמנית המפורסמת. אז – מיכל מלא בבקשה.

בשורה התחתונה, רוד-טריפ איכותי, עם כל הכיף שלו, גם יכול להיות עסק די יקר, במיוחד אם לא מודעים לחוקים. אז בדיוק כפי שבארץ לא מתקבל על הדעת לנהוג ללא ביטוח רכב חובה לפחות, יש לצאת מנקודת הנחה כי כל מדינה וחוקיה, וכדאי דעת לפחות את רמת הבסיס כדי לעבור את הטיול הזה בשלום ובבטחה. טיול נפלא!
 

הוסף תגובה