השתלת שיניים מחיר – לא עושים לפני שבודקים

השתלת שיניים מחיר  – לא עושים לפני שבודקים

כל מי שעבר טיפול שיניים, אפילו אם לא זה לא טיפול מורכב מדי, יודע שמדובר בעלויות לא פשוטות. אומנם בשנים האחרונות נכנסו לעניין קופות החולים, ואנחנו יכולים תמיד להשתמש בפוליסת הביטוח הפרטי שלנו. אך עדיין מדובר על עלויות לא פשוטות, ביחס לסוג טיפולים אחרים, ובפרט אם מדובר בטיפולים מורכבים.

דוגמא טובה לכך זה טיפול השתלת שיניים מחיר שיכול להגיע לאלפי שקלים, גם אם אנחנו מקזזים אותו דרך שימוש בשירותי קופת חולים או אם אנחנו מחליטים להפעיל את הביטוח שלנו. המחיר שלו הוא גבוה בגלל אופי הטיפול, שנחשב מורכב למדי, וכן בגלל העובדה שמשתמשים במרכיבים ואלמנטים שונים.

כשמחשבים סך כולל של השתלת שיניים מחיר, הרי שמעבר לעלויות העבודה של הרופא, צריך לקחת בחשבון את העובדה שיש מעבדה שפועלת בשביל לייצר את המודל וכן בשביל לייצר את השתלים, יש כמובן תשלום על השתלים עצמם, צילומים, ועוד שורה ארוכה של פרטים שיכולים להשפיע, כל אחד בנפרד ובוודאי כולם ביחד, על העלויות. באופן טבעי, אם אנחנו רוצים טיפול איכותי, הרי שאנחנו נידרש לשלם בהתאם.

לפני שנסביר מה עלינו לעשות בשביל לצמצם במחיר כמה שניתן, חשוב להדגיש שלא מדובר פה בטיפול אופציונאלי. בדומה לטיפולי שיניים אחרים, זה לא בהכרח עניין אסתטי או עניין אחר שאנחנו יכולים לוותר עליו בגלל המחיר. יש מטופלים שנוטים לחשוב שטיפול השתלות שיניים הוא אך ורק טיפול אסתטי, אך זה לא נכון, מדובר בטיפול שיש לו משמעויות רבות מבחינת בריאות הפה והלסתות. לכן, אם אנחנו נמנע ממנו, זו עלולה להיות בעיה משמעותית.

כיצד אנחנו יכולים לצמצם בעלויות

כמו בתחומים אחרים, גם בתחום השתלת שיניים אנחנו יכולים לבצע סקר שוק. אנחנו יכולים לפנות אל מספר רופאים ולקבל מהם הצעת מחיר. מן הסתם, אנחנו גם נוכל לקבל מהם חוות דעת נוספת על אופי הטיפול שאנחנו צריכים לעבור, מה הוא יכלול וכמה זמן הוא ייקח. בסוף על פי ההצעות השונות, נוכל להחליט מה מתאים לנו.

אפשרות אחרת היא, לבחון כיצד אנחנו מצמצמים ככל הניתן את משך זמן הטיפול. אם אנחנו מחליטים ללכת על טיפול השתלות שנמשך יום אחד, אז אולי העלויות של הטיפול יהיו יקרות יותר, אך אנחנו נצמצם את העלויות הנלוות, אנחנו נצמצם למשל, את אובדן ימי העבודה שלנו. כך גם אם המחיר עצמו לא יהיה נמוך יותר, אנחנו כן נוכל לצמצם עלויות בהיבטים אחרים.

מן הסתם, יש תמיד אופציה גם לעשות את הטיפול בשלבים, כך אנחנו מטפלים בכל זמן באזור אחר. זה יכול להקטין עלויות במובן הזה, שייתכן מאוד שעם הזמן המחירים ירדו או לפחות יהיה לנו יותר נוח לשלם אותם. יש פה הימור, הרי המחיר יכול גם לעלות.

 

הוסף תגובה