רכישת דירה מקבלן – כל מה שרציתם לדעת

רכישת דירה מקבלן – כל מה שרציתם לדעת

רכישת דירה מקבלן היא אירוע מרגש שמאפשר לזוגות וגם למבוגרים להגשים חלום כדי לגור בבית חדש משלהם. עם זאת, התהליך עצמו כולל מספר שלבים שהקפדה עליהם היא תנאי לחיסכון בהוצאות ולמניעת עוגמת נפש. בנוסף, כדאי לערב אנשי מקצוע אובייקטיביים בתהליך של קבלת דירה מקבלן ולעקוב אחר פרויקטים בבניה בצורה יסודית.

קודם כל, רכישת דירה על הנייר מחייבת פריסת תשלומים עבור הקבלן. ברוב המקרים ניתן לקבל ליווי בנקאי עבור פרויקטים בבניה, אך כדאי לבדוק מה המשמעות של זה מבחינת הריבית על המשכנתא וההחזר הסופי. שנית, מומלץ לוודא שהקבלן מתחייב לעמידה בלוח זמנים מבחינת מועד מסירת המפתח והאכלוס ולברר מה קורה במידה ומגלים ליקויי בנייה.

איך בדק בית יכול לחסוך לכם כסף?

בדק בית הוא אחד המהלכים החשובים ביותר שאותם צריך לבצע על רקע קבלת דירה מקבלן. רגע אחרי שמקבלים את הדירה, יש להזמין חברה שמתמחה באיתור וחשיפת ליקויי בנייה. בעזרת פלס בדק בית למשל ניתן לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת ולהפוך הוצאה חד פעמית להשקעה משתלמת.
בדק בית יכול לחסוך כסף על תיקונים. כאשר החברה מזהה ליקויי בנייה ומגישה דוח ממצאים מסודר ללקוח, ניתן לפנות אל הקבלן ולדרוש ממנו לקחת אחריות. אם הקבלן לוקח אחריות על תיקון הליקויים, המשמעות היא שבעלי הדירות עצמם לא צריכים לעשות את זה. לכן פרויקטים בניה מפוקחים על ידי חברות חיצוניות של בדק בית וזו גם החשיבות של שמירה על הסבלנות בעת קבלת דירה מקבלן.

מה עושים עם התוצאות של בדק בית?
התוצאות של בדק בית מוגשות ישירות אל הקבלן שאמור לקחת אחריות על התיקונים, לפי הפירוט של הסעיפים הרלוונטיים בתוך החוזה. מצד שני, יש מקרים שבהם הקבלנים לא מוכנים לקחת אחריות על תיקונים כאלה ואף מעכבים את האכלוס בגלל זה. בנסיבות כאלה, היתרון של שירותי בדק בית הוא שאפשר להשתמש בממצאים כדי להגיש תביעה.

תביעה בגין פרויקטים בבניה שהסתיימו באופן שלא עולה בקנה אחד עם החוזה מול הדיירים מבוססת על דוח ליקויי בניה. אם חברת בדק בית מפרטת בצורה משכנעת איזה ליקויי בנייה היא גילתה ומה מאפיין אותם, יש סיכוי גבוה יותר לכך שבית המשפט יקבל את התביעה ויטיל את ההוצאות על הקבלן.

לסיכום, כדאי לדעת שהנושא של תהליכי בנייה מורכב מאוד ושגם בעת רכישת דירה על הנייר צריכים הלקוחות להשיג מימון. בהמשך, יש להביא בחשבון שהמשמעות של קבלת דירה מקבלן היא לא תמיד מניעה טוטאלית של ליקויי בנייה. אם רוצים לזהות ולטפל בליקויים האלה בזמן, צריך לתאם את השירות המקצועי של חברת פלס בדק בית ולהזמין דוח ממצאים מסודר ומפורט כמה שיותר מוקדם.
 

הוסף תגובה