כיצד קידום אורגני מביא עסקים לדומיננטיות גם בזירה תחרותית?

כיצד קידום אורגני מביא עסקים לדומיננטיות גם בזירה תחרותית?

בעולם השיווק והפרסום של ימינו, אין כמעט עסקים שאין להם אתר אינטרנט. כללי המשחק ידועים: מי שיצליח להביא יותר תנועה לאתר שלו, הוא זה שבסופו של דבר גם יביא לקוחות משלמים. בין אם מדובר בעסק שיש לו גם חנות פיזית ובין אם זוהי חנות וירטואלית בלבד המוכרת אך ורק און ליין, ברור לכולם שללא דומיננטיות בגוגל – כלומר הופעת האתר בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש לאחר הקשת ביטויים מובילים – המשמעות היא שלא יהיו גם מכירות מספיק גבוהות. במקרים של עסקים שיש להם מתחרים רבים באותו הענף, העניין הופך מאתגר אף יותר. מה עושים?

על יצירת דומיננטיות בתחום עסקי שבו שחקנים רבים

כאשר אדם מבקש להקים עסק בענף עסקי שכבר קיימים בו לא מעט מתחרים, השגת אחד מהמקומות הראשונים בסולם של גוגל בביטויי מפתח מובילים הופכת למשימה מורכבת מאוד. הרעיון העומד מאחורי תחום ה SEO הוא לעשות פעולות בעלות אפקט לטווח ארוך, כלומר להשתמש בביטויים שכיחים שגולשים מחפשים כאשר הם מתעניינים בביצוע רכישות באותו הענף ולשלבם בטקסטים באתר. זוהי מלאכה מורכבת ומלאה ברבדים, לכן המשימה הראשונה ואף החשובה מכולן, היא ביצוע מחקר מילות מפתח אשר יעניק את המידע באשר לביטויים השכיחים ביותר לחיפוש.

אבל מה עושים כאשר מילת חיפוש מובילה תמיד לאותן התוצאות?

בענפים בעלי שחקנים רבים, למשל בתחום האופנה והפארם אשר נחשבים למובילים מבין ענפי המשק שגולשים מבצעים בהם רכישות אונליין או מחפשים אותם בגוגל, חשוב לפעול בתחכום ואפילו ביצירתיות. חשוב כמובן לייצר אתר עסקי מושקע, אשר מכיל מידע רלוונטי, תוכן איכותי וגרפיקה מקצועית – כל אלו חשובים בכדי שגולשים ירצו להעמיק את החיפוש בתוך האתר עצמו.

אך קודם לכן, הגולשים צריכים להיחשף לאתר ובכדי לקדם אתר חדש לחלוטין בענף תחרותי מאוד – כדאי לשלב, ביחד עם הקידום האורגני, גם קידום ממומן – לפחות לתקופה הראשונית. פופולריות ותנועה רבה בתוך אתר אינטרנט, יכולות להתרחש רק לאחר שגולשים רבים נחשפו לאתר ובחרו להיכנס אליו. שילוב של קידום ממומן שייתן את ה”דחיפה” הראשונית, יחד עם קידום אורגני איכותי וחכם – יובילו אט אט להתקדמות בסולם התוצאות של גוגל, הן בביטויים הפחות שכיחים והן במילות המפתח התחרותיות ביותר.

ניסוי ותהייה – כאשר האתר עובד כבר כמה חודשים

לאחר תקופה מסוימת שבה ניתן כבר לבחון את תוצאות העבודה של הקידום האורגני וכן “לחוש” את קהל הלקוחות מקרוב, בעקבות רכישות שונות שבוצעו באמצעות האתר, כדאי לעשות בדיקות שונות ולהפוך את זה לנוהל קבוע. אתר עובד ומתפקד – כדאי שיעבור בדיקה שוטפת על ידי בחינת יחסי ההמרה ומציאת החוליות החסרות ששינוי בהן יכול להוביל להצלחה גדולה יותר. שדרוגים באתר הם מבורכים, הוספת תוכן היא הכרחית וכיוונון נכון של אסטרטגיית הקידום יכולה בהחלט לייצר רווחים גבוהים יותר ולמצב את הדומיננטיות של האתר מול כל מתחריו.

הוסף תגובה