מה זה צמנט בורד ועבור מה הוא משמש בתעשייה

מה זה צמנט בורד ועבור מה הוא משמש בתעשייה

בתחום של חיפוי קירות בענף הבנייה, קיימות אופציות רבות כאשר אחת מהדרכים הנפוצות ביותר לחפות קיר היא השימוש במוצר שנקרא צמנט בורד. הרעיון הוא להשתמש בלוח גדול המותאם באופן מדויק לשטחו של הקיר שאותו הוא מחפה, בכדי להגן על הקיר עצמו מפני פגיעות שונות, לרבות פגיעה מפני לחות. השימוש במוצר זה אפשרי הן בפנים הבית והן בחלק החיצוני שלו ועל ידי חיתוך מדויק ניתן להגיע לחיפוי ברמת גימור מצוינת. ניתן לבחור בין סוגים שונים של צמנטבורד הנבדלים ביניהם בכמה נתונים וביניהם העובי. את הלוחות עצמם ניתן גם לעצב בכדי להקנות להם מראה נאה.

מהו צמנט בורד?

המוצר הקרוי צמנטבורד מיועד לצורך הענקת שכבה לחיפוי של קירות. הייעוד של השכבה הזו יכול להשתנות בהתאם לצורך, למשל:

  1. לצורך הגנה על הקיר בסביבה עתירת לחות – למשל בתוך חדר אמבטיה, בריכה או סאונה. קירות הנחשפים באופן קבוע וממושך ללחות, עלולים לצבור אותה בתוכם ולייצר עובש כמו גם להתקלף ולהתפורר עם הזמן. הלוח המחפה הינו חסין מים ולחות ובאופן זה הוא מגן על הקיר שעליו הוא מחפה.
  2. לצורך עיצוב פנים או חוץ – צמנט בורד יכול להיות מיוצר בגימור ייחודי ומעוצב, לכן כאשר הוא מחפה על הקיר הוא מהווה את השכבה הנראית לעין ומוסיף עניין לוויזואליות של המבנה.

לוחות מסוג זה יכולים להגיע בגדלים שונים, כאשר חברות מקצועיות כמובן ייצרו את הלוחות בהתאם לגדלים המדויקים הנדרשים במקום ההתקנה. בצורה כזו, הלוח יותקן כחיפוי על הקיר באופן שלא ייראה לעין ויעניק מראה יפה ו"נקי"

מה עוד ניתן לרכוש בחנויות המוכרות את המוצר הזה?

חברות שמוכרות צמנטבורד או מייצרות את המוצר לפי הצרכים של הלקוח, לרוב מציעות חומרי גלם נוספים המשמשים לענף הבנייה. אחת מהדוגמאות לכך הם פרופילים העשויים אלומיניום, המשמשים אף הם עבור תהליך ההקמה או השיפוץ של בניינים. חברות המציעות צמנט בורד יכולות למכור גם פרופילים כאלה ובכך לסייע לקבלנים או שיפוצניקים לבצע את עבודתם באופן האופטימלי, כאשר הם מעניקים ללקוחות שלהם פתרונות מצוינים המסייעים לתהליך הבנייה.

 

הוסף תגובה