איך להירדם בלי כדורי שינה? תרופות סבתא לשינה בריאה יותר.

איך להירדם בלי כדורי שינה? תרופות סבתא לשינה בריאה יותר.

רבים מאיתנו מכירים את הבעיה הזאת- שאנחנו שוכבים המיטה, שעת לילה מאוחרת והשינה פשוט לא מגיעה. המחשבות לא מפסיקות, הצרות חוזרות להציק, הבדיחות ששמעתם לפני שבוע חוזרות להצחיק וחוסר השקט חוגג. בעולם המודרני לא מדובר בתופעה חריגה, הרבה אנשים נוטלים תרופות מעודדות שינה מסוג כזה או אחר. אך לפני הפנייה המיואשת לרופא או לרוקח הינה כמה הצעות לתרופות סבתא טבעיות לגמרי שיכולות להציל לכם את השינה.

מזונות מעודדים שינה

חלב עם דבש- בחלב יש חומצות אמיניות שגורמות לשחרור הורמון הסרטונין שמשמש כחומר הרגעה טבעי ושל הורמון המלטונין אשר קובע את מחזורי השינה של הגוף. הדבש מסייע בהעברת מהירה של ההורמונים למוח. מאכלים דומים נוספים כוללים אגוזי מלך, גבינות (חלב), אננס, סלמון וביצים.

שקדים- שקדים עשירים במגנזיום, מינרל חשוב מאוד שחוסר בו פוגע בשינה רצופה. כמויות נכבדות של מגנזיום אפשר למצוא גם בתרד, אבוקדו, בננה, תאנים, קטניות ודגים.

יוגורט וגבינות- בדומה לחלב, יוגורט וגבינות מייצרות חומצות אמיניות שמשחררות הורמונים שתורמים לשינה ולהרגעת השרירים, ניתן גם להוסיף זרעים או קטניות העשירים בסידן וגם תורמים לשיפור הטעם.

תה קמומיל- מכיל גליצין, כימיקל המשמש כחומר הרגעה טבעי לגמרי, מומלץ להוסיפו כשמן למשקה שלכם.

טונה וסלמון- דגים, ביניהם הסלמון והטונה הנפוצים מאוד בישראל מייצרים ויטמין B6 וויטמין B12 שחיוניים לתפקוד טוב של הגוף.

מיץ דובדבנים טבעי- מקור טבעי של מלטונין, שעוזר בשינה טבעית רצופה והעל תכונות אנטי- דלקתיות. במחקרים רבים הוכח שאנשים ששותים מיץ דובדבנים לא ממותק ישנים טוב יותר.

פעולות שעוזרות לישון

יש לא מעט פעולות יום יומיות שיכולות לעזור לנו לישון טוב יותר, היחשפו לכמויות גדולות של אור, הימנעו משנת צהריים. אם אתם מרגישים מנומנמים, צאו לשאוף אוויר או לכו בחדר כדי להתעורר. פעילות גופנית יכולה גם לעזור, ארוחת ערב קלה מוקדמת שלא תכביד עלינו בשינה. צמצמו צריכת קפאין ואור כחול ממסכים שונים לקראת שעות החושך והימנעו מאכילת מאכלים או חטיפים עתירי סוכר או מלח.

סביבת שינה

קצת קשה לישון בלי הסביבה המתאימה לכך, צריך בסיס מיטה יציב שמורם מהרצפה כדי להתרחק מהקרירות שברצפה, אבק ודברים נוספים שאת שמם לא מומלץ להזכיר. על תתפשרו מזרון אורתופדי איכותי שיבטיח שינה איכותית וגם כרית אורתופדית לתמיכה בצוואר. סביבת שינה איכותית תגרום לשינה איכותית יותר.

על תנסו להירדם

זה אולי נשמע מוזר, אבל אם אתם ממש לא מצליחים להירדם ושום כבשים או חלב ודבש לא עוזרים. תנסו לקום, לעבור לחדר אחר, לקרוא או לעשות פעילות מרגיעה אחרת (לא אימון כושר). ברגע שלא חושבים על שינה, נרדמים מהר יותר.

הוסף תגובה