איך למכור ספרים באמזון

איך למכור ספרים באמזון

סוף סוף החלטתם שהגיע הזמן להגשים את החלום הגדול שלכם ולהוציא ספר חדש ומקורי שאתם כתבתם? אם אתם חולמים בגדול, אתם ודאי מעוניינים גם לפרוץ עם היצירה בחו"ל. בפניכם עומדות שתי אופציות: הראשונה, למצוא סוכן בחו"ל שישמח לאמץ אתכם ואת הספר החדש שלכם, וללוות אתכם בדרך להצלחה. הדרך השנייה והפופולארית ביותר בקרב מאות ואלפי סופרים בכל רחבי העולם היא להוציא את הספר בצורה עצמאית בפלטפורמה הבינלאומית האהובה ביותר בעולם – אמזון.

יתרונות הפרסום באמזון

השלב הראשון בפרסום באמזון הוא כמובן לתרגם ספר לשפה האנגלית, או לכל שפה אחרת. קחו בחשבון שגולשים מכל העולם מסיירים באמזון בחיפוש אחר מוצרים כאלו ואחרים, כך שאם ברצונכם להגיע לקהל רב יותר מומלץ לבצע תרגום ספר למספר שפות.

מה זה ייתן לכם?

  • קודם כל, פרסום באמזון לא ידרוש מכם הוצאה כספית על ההוצאה לאור; לא בעותק דיגיטלי ולא בעותק פיזי. מובן שישנן עלויות לתרגום, אבל את אלו יחד עם עריכה לשונית כבר תדאגו לעשות בעצמכם דרך חברת תרגום מקצועית בארץ.
  • הוצאות הספרים הרגילות מבקשות תמלוגים גבוהים על הספר. אמזון מעניקה לסופרים 70% תמלוגים!
  • מעל לכל – חשיפה: היתרון הגדול ביותר של אמזון הוא החשיפה לקהל עצום. מיליוני קונים וסוכני ספרים גולשים באמזון בחיפוש אחר יצירות מקוריות וחדשניות. גם אם לא כולם ירכשו את הספר שלכם, לפחות תגדילו את הסיכוי שלכם להגיע לנתחי קהל נוספים. אפילו הוצאות הספרים הגדולות דואגות שלא יפספסו חלילה את הספרים בעלי הפוטנציאל הרב ביותר, ומעסיקות אנשי מקצוע שתפקידם לסרוק את אמזון ולאתר ספרים ויצירות חדשות.

ובכל זאת, יש מספר תנאים שכדאי שהספר החדש שלכם יעמוד בהם על מנת שההוצאה לאור דרך אמזון באמת תהיה כדאית עבורכם: ראשית, יש לחשוב על הז'אנר אליו משויך הספר. קחו בחשבון שספרות ישראלית כנראה תהיה פחות פופולארית באמזון, מכיוון שהיא פונה לקהל ספציפי מאוד. ספרי רומנטיקה, מד"ב, מתח וכו' לעומת זאת הם אהובים מאוד על גולשי אמזון. עוד כדאי לתת לאנשים מחוץ למעגל המשפחתי ומעגל החברים שלכם לקרוא אותו ולהקשיב למחמאות. תנו לקוראים אנונימיים שאינם קשורים אליכם לקרוא את הספר ולתת עליו את דעתם, כך תדעו האם יש ליצירה שלכם פוטנציאל הצלחה.

הוסף תגובה