אלי גבאי- לקחת הלוואה בלי להיות חייב

בזמן האחרון בוערת בי ההרגשה שאני חייב לקנות בית. נמאס לי כבר לגור בשכר דירה. באמת, כמה אפשר להמשיך ככה? אני משלם ארבעת אלפים שקלים בחודש כשכר דירה, כאשר הדירה שאני גר בה רחוקה מאוד מלהיות מדהימה ולפי חישוב פשוט מאוד שעשיתי עם עצמי, אני זורק כל שנה לפח, בערך 50 אלף שקלים. זה נראה לכם הגיוני?

אלי גבאי– אז הנה החישוב המלא. אני גר בשכירות בערך חמש שנים. זאת אומרת שבתקופה הזו, שילמתי על התענוג הזה בערך 250 אלף שקלים. במילים אחרות, אם הייתי קונה דירה, במשך חמש שנים כבר הייתי מחזיר בערך חמישית מסכום הדירה. איזה דיכאון הדבר הזה. כשעושים את החישוב הזה, פתאום לקחת משכנתא, כבר לא נראה כזה רעיון גרוע, נכון?

אם עניתם נכון, אז בואו נמשיך לקרוא הלאה ונגיע לפגישת ייעוץ משכנתא. אם עניתם שלא, בבקשה מכם תעברו לאתר אחר, נראה לי שאתם לא במקום הנכון בכלל. אני ממשיך את הסיפור למען אלו שענו נכון.

הלכתי לעשות בדיקות:

החלטתי לא רק לדבר ולבכות עם עצמי, אלא באמת לעשות מעשה וללכת לעשות בדיקות, איך בעצם אני יכול לקחת משכנתא די גדולה וללכת לקנות דירה שבה אני אוכל לגור לי בכיף בלי לשלם על כך הרבה מאוד כספים. הנה הממצאים.

קודם כל החלטתי לא ללכת לבד, הבאתי איתי את אחד המומחים הגדולים ביותר בתחום המשכנתאות בישראל, מוטי שמואלביץ. אם מעניין אתכם להיכנס לאתר שלו או שאתם צריכים משכנתא, אני ממליץ בחום להיכנס לכאן, וליצור קשר עם מוטי, הוא מדהים. באמת אחד המוכשרים ביותר שאני מכיר בתחום הזה בישראל, והאמת היא שאני מכיר יחסית הרבה מאוד אנשים וחברות בתחום.

הנה הממצאים:

התחנה הראשונה שלי הייתה לעשות סיבות בין הבנקים למשכנתאות, בשלב הראשון לא לקחתי איתי את מוטי, על מנת שלא להטריח אותו סתם. רציתי בכללי להבין אם בכלל יש סיכוי לקבל משכנתא, היות ואני מתחיל את הדרך ללא הון עצמי בכלל.

התשובה הייתה: חד משמעית לא. חבל, איזה דיכאון.

הבנתי שאין לי הרבה מה לעשות והחלטתי לבדוק אפשרות שנייה. פניתי לחברה מעולה שאני מכיר בתחום הלוואות חוץ בנקאיות. נכון, זה נשמע לא הכי קשור בעולם, אבל כאשר אין ברירה- אז אין ברירה.

פניתי לחברת קרדיט יוניון, שזה חברה מעולה, אבל עוסקת דווקא בתחום ההלוואות לאלו שלא מסוגלים לקבל הלוואה בבנק. נשמע לי קצת מסוכן, מה אתם אומרים?

האנשים היו מאוד נחמדים, אירחו אותי הרבה יותר יפה מאשר בבנקים, הציעו דווקא ריבית שהייתה סבירה יחסית, שמונה וחצי אחוזים, אבל עדיין, הרבה יותר מאשר בבנק משכנתאות ממוצע. כנראה שלהלוואה גדולה כמו קניית דירה, אין באמת צורך בריבית גבוהה כזו.

אז המסקנות- קודם כל אני אמשיך לגור בשכירות לצערי, לפחות כרגע. זה כול הדברים שלמדתי. כנראה צריך להיות עשיר בישראל כדי להחזיק דירה.

הוסף תגובה