היכן לישון בלוס אנג׳לס

איפה כדאי לישון בלוס אנג׳לס? שאלת השאלות המוצגת בכל מיני פורומים באינטרנט אם זה גוגל, או פייסבוק וכיוצ״ב.

העיר מחולקת לפרברים או אזורים ואף לעתים האזורים מוגדרים כערים, לדוגמא סנטה מוניקה, נכון שאנו רואים את סנטה מוניקה כחלק מלוס אנג׳לס, אבל היא מוגדרת כעיר.

ישנם מספר יעדים עיקריים ששם כדאי להזמין מלון בלוס אנג׳לס, בוורלי בילס, דאונטאון לוס אנג׳לס, סנסט סטריפ, סנטה מוניקה, וניס ועוד, אגב העיר כידוע פזורה ותצטרכו לשכור רכב בלוס אנג׳לס כדי להגיע מאזור לאזור, או להזמין אובר, מונית, רכבת וכיוצ״ב.

כל אחד מהיעדים הללו שונה ממשנהו ולוקח חלק בעיצוב השלד הגיאוגרפי של לוס אנג׳לס ובעיצוב ה DNA של העיר הנפלאה הזו.

כמה מילים על כל חלק מהיעדים:

דאונטאון לוס אנג׳לס

אזור אורבני מאוד עם גורדי שחקים לרוב, מסעדות מוצלחות, גלריות לאומנות, טפח ניכר של המלונות בלוס אנג'לס ממוקמים בדאונטאון. אם מסתכלים על המפה מדובר במזרח העיר.

בדאונטאון ממוקמת עיריית לוס אנג׳לס, אחד המבנים המצולמים בעיר ובניין דיסני Disney Concert Hall המעניין והפוסט מודרני. כמו כן שווקים, מוזיאונים וכיוצ״ב. הדאונטאון הוא אזור פורה בחיי לילה שבו במיוחד באזור ה LA Live.

LA Live הוא מתחם אדיר של מסעדות, ברים, הופעות חיות מטריפות, אולם ספורט של קבוצות אגדתיות כמו LA Lakers, כמו כן במתחם שני מלונות שעומדים זקוף וצופים על כל הנעשה,  The ritz Carlton LA Live, Marriott LA Live, אז אם אתם רוצים להיות במרכז העניינים…

לחובבי מוזיקה, שימו לב למוזיאון הגראמי אשר במתחם.

עוד משהו מעניין בדאונטון לוס אנג׳לס, זוכרים את השיר של U2 – Where The streets Have no Name, אז זה צולם על רחוב 7 ו  Main. אם בא לכם לבדוק.

Hollywood Bouevard/Sunset Boulevard

שתי שדרות אדירות החוצות את לוס אנג׳לס לרוחבה, שתיהן חשובות ושתיהן בעלות אופי קצת שונה. אבל המאמר העוסק בנושא  ״איפה כדאי לישון בלוס אנג׳לס?״ אז נתמקד במתחם מסוים בו שתי השדרות מקבילות זו לזו. בין שדרת la Brea Ave במערב לבין רחוב Vine  במזרח.

למה דווקא בנקודות אלו? כי ביניהן על שדרות הוליווד ממוקמת שדרת הכוכבים הידועה. אזור תיירותי ומבוקש. שם תמצאו מגוון אטרקציות כולל מוזיאון מאדאם טוסו, ריפלי, התאטרון הסיני הידוע, דולבי, מסעדות, ברים וכמובן שדרות הכוכבים הידועה, בה חקוקים שמותיהם של הכוכבים, הבמאים, המוזיקאים, מפיקים, שדרנים, אלו שהשפיעו ואלו שמשפיעים על עולם הבידור, חפשו את הכוכב האהוב עליכם. אני מצאתי את שלי..ג׳ק ניקולסון.

האזור מאוד תיירותי, מרובה בבתי מלון, דוגמת Roosevelt Hotel.

אם כבר בשדרות סנסט עסקינן, אי אפשר להתעלם מאחד המקטעים המעניינים היסטורית של העיר, Sunset Strip. מקטע בעל אופי מרדני, רוקנרולי, משוגע, למרות שהיום הניצוץ כבר דעך, הטירוף כבר שכח וכיום האזור בורגני יותר אבל עדיין ישנן שאריות מהעבר כמו וויסקי הגו גו האגדי, בר הריינבו ועוד.

כמו כן במקטע מסעדות משובחות ושונות, ברים ומועדונים. שני מלונות שראוי לציין Chateue Maemont, אחד מבתי המלון האייקונים בעיר, שם כל הכוכבים שהו, כולל ג׳וני דפ, ג׳ים מוריסון, לד זפלין, ועוד רבים, הסיפורים שיצאו משם הם רק לסרטים ולספרים.

מלון נוסף בסנסט סטריפ, Sunset Tower Hotel.

בוורלי הילס

מי אינו מכיר את בוורלי הילס? אז ככה אם אתם רוצים לשהות באזור בו הרכבים יוקרתיים, אם אתם רוצים להתחכך עם העשירים ביותר, אם אתם רוצים לאכול במסעדות ברמה הגבוהה ביותר ולערוך קניות בחנויות היוקרתיות ביותר, אז הגיעו לבוורלי הילס.

אוקי אולי התיאור הנ״ל קצת יתר על המידה, אבל הוא בהחלט לא רחוק. אין ספר שהחוויה התיירותית בבוורלי הילס תהיה יוקרתית יותר, נקייה יותר, אלגנטית יותר.

בוורלי הילס ממוקמת דרומית מערבית לסנסט סטריפ. אין הרבה מה להרחיב על השכונה, שימו לב לאזור רודיאו דרייב במיוחד במתחם שבין שדרות ווילשיר לשדרת סנטה מוניקה, זהו מדרחוב יוקרתי שם תוכלו גם לצפות גם ב Hollywood Walk of Style.

אחד המלונות היוקרתיים יותר המשקיפים על רודיאו דרייב הוא Beverly Hills Willshire, a Four Season Hotel ומלון נוסף Luxe Rodeo Drive.

פיקו

פיקו-רוברטסון, האזור היהודי. במיוחד בין שדרות La Cienega לבין Beverly Dr. במקטע תוכלו למצוא במסעדות כשרות, אולמות לאירועים, בתי חב״ד, בתי כנסת, סופרמרקטים כשרים ועוד…

שימו לב שהמתחם לא מלהיב מבחינת תצורה, הוא פחות קסום מאוזרים אחרים בלוס אנגל׳ס, אין הרבה אפשרויות לינה במתחם, אבל יש שני מלונות  מוצלחים שיושבים בנקודה גאוגרפית מצוינת.

מלון Beverly Hills Marriott ו Residence Inn by Marriott Beverly Hills, שני אלו יושבים על הפינה של שדרת פיקו וBeverly Hills Dr, כך שהם קרובים הן לבוורלי הילס (כעשרים דקות הליכה, אולי פחות) והן לאזור היהודי.

סנטה מוניקה

הגענו לאוקיינוס, לסנטה מוניקה. אזור פסטורלי הנושק לים, עם חוף חולי ענקי ומזמין. מדרחוב עם חניות ומסעדות, ברים, ״טיילת הרחוב השלישי״ ״Third Street Promenade".

עם קניון ענק חצי פתוח Santa Monica Place עם מסעדות לרוב עם נופים לים, מלונות על החוף ו… האטרקציה החשובה ביותר במיוחד לכל המשפחה, לילדים ואף לזוגות רומנטיים (פחות ליחידים), המזח של סנטה מוניקה,  Santa Moica Peir.

המזרח של סנטה מוניקה מציע לונה פארק קטן (Pacific Park) עם גלגל ענק ורכבת הרים קטנה, משחקי Arcade, צמר גפן מתוק, טרפז למי שרוצה להתנסות ועוד שעשועים רבים.

כמו כן על המזח מסעדות מגניבות כמו  "Bubba Gump Shrimp", מוכר לכם? מהסרט פורסט גאמפ. בתי קפה וכמובן המזח עצמו שיקח אתכם פנימה לתוך הים, ויאפשר נקודות צילום נהדרות רומנטיות, של החוף, של סנטה מוניקה, של הים ושל סוכות המצילים שאנו רואים בסרטים, אם בא לכם להיזכר במשמר המפרץ.

סנטה מוניקה הוא אזור מגניב ומשפחתי לשהות בו בלוס אנג׳לס, ניתן להגיע אליו עם מוניות, אובר או עם רכבת ישירות דאונטאון לוס אנג׳לס, הקו התכלת.

מלונות Ocean View Hotel ו JW Marriott Santa Monica.

וניס ביץ׳

דרומית לסנטה מוניקה גם על החוף, ממוקמת שכונת/פרבר בשם וניס ביץ׳ הידוע. קוראים לניס כך מכיוון שהשכונה עצמה איפה שיש פחות תיירות מזכירה את ונציה, תעלות.

האזור התיירותי יותר הוא הטיילת שעל החוף הים, שם מתכנסים אנשים מוזרים, מוכשרים, יצירתיים, פה תוכלו לראות הופעות רחוב מדליקות של פעלולנים, זמרים, אפילו יש אחד שמסתובב על רולרבליידס, מנגן בגיטרה חשמלית ויש עליו עוד מספר עלי נגינה, כובע והוא מזמר.

כמו כן על טיילת ישנם אמנים אשר מוכרים את המוצרים שלהם, אבל שימו לב לא תמיד מומלץ לצלם. מסעדות וחנויות מזכרות לכל אורך הטיילת ואפילו שני בתי חב״ד. על הפינה של הטיילת ושדרת וושינגטון ישנן מסעדות ברמה קצת יותר גבוהה.

בטיילת תוכלו לצפות במתחם הסקייטבורד הידוע שבדרך כלל עמוס בתיירים מצלמים ובמכון כושר תחת כיפת השמיים.

וניס ביץ׳ אולי תתאים יותר לצעירים.

סיכום –  היכן לישון בלוס אנג׳לס?

מקווים שהמאמר עזר לכם להתמצא קצת יותר ועזר לכם להחליט היכן להזמין מלון בעיר.

אל תשכחו לוס אנג׳לס פזורה, אז רכב מתבקש – תהנו!

  • כתב ע"י : דניאל רייכר

 

הוסף תגובה