טיפול 10000 – כל מה שצריך לדעת

טיפול 10000 – כל מה שצריך לדעת

מהו טיפול עשרת אלפים

טיפול עשרת אלפים הוא טיפול תקופתי מונע ברכב שמתבצע אחת לשנה או לאחר 10,000 קילומטרים של נסיעה. מטרת הטיפול היא בדיקת הרכב וחלקיו המרכזיים מפני שחיקה, רופפות או פגיעה שעשויה לפגוע ברכב או בנוסעיו. טיפול 10000 הוא טיפול חשוב מאוד שעשוי למנוע תקלות חוזרות ברכב, תקלות רחבות שעולות כסף רב ואפילו עשויה להציל חיי אדם.

מה עושים בטיפול 10000

מטרת הבדיקה היא לבדוק את הרכב בבדיקות לא חודרניות מא' ועד ת' מה שאומר שעוברים על רוב חלקי הרכב. הבדיקות החשובות ביותר הם במערכת הבלמים, מערכת ההיגוי, צמיגי הרכב ומערכות הבטיחות השונות. בנוסף מחליפים שמן ומים לפי הצורך ולפי הוראות היצרן. בודקים את מערכות התאורה והחשמל ברכב ואת מערכות האיתות והמגבים. בנוסף לכל זה מרימים את הרכב על רמפה ומוודאים שאין פגיעות או אזורים בלוים בתחתית הרכב.

מה מחליפים?
בכל טיפול תקופתי לרכב, יש כמה דברים שהם ברמת חובה להחליף וכמה בדיקות חשובות שחובה לבדוק.
נתחיל במה שחשוב להחליף:
שמן מנוע – אחראי על שימון הבוכנות במנוע ועם הזמן פג תוקפו והוא מתלכלך, רמת הצמיגיות שלו ויכולת השימון שלו יורדים דרסטית והוא עלול ליצור בלאי במנוע. כמו כן עדיף שן סינטטי או חצי סינטטי מאשר שמן מינרלי רגיל

–           פלאגים (מצתים) – אחראים על הצתת הדלק במנוע בנזין. בלאי של הפלאגים יגרום לבעיות בהצתה ואף צריכת דלק מוגברת. חושב לבדוק שהמוסכניק מחליף לפלאגים חדשים ואיכותיים המתאימים לדגם הרכב שלכם.
–           פילטר (מסנן) אויר – מונע כניסת לכלוך למנוע, עלותו נמוכה ולכן אין טעם להשקיע בלנקות אותו, עדיף להחליף לחדש.
–           פילטר (מסנן) שמן – חובה להחליף לפילטר התואם לדגם המכונית. פילטר לא מתאים או חליפי ברמה נמוכה עלול לגרום נזקים למנוע במשך זמן.

אלו החלפים שחשוב להחליף בטיפול תקופתי. אך אם אתם רוצים להשקיע יותר ברכב ולהיות מכוסים מכל כיוון, הוסיפו גם:

–           פילטר(מסנן) דלק – שאחראי להזרמת דלק נקי למנוע ועם הזמן צובר לכלוך מדלק פחות איכותי שאנחנו ממלאים.
–           –           שמן גיר – שאחראי על שימון מעבר ההילוכים ומונע נזקים יקרים בגיר (תיבת הילוכים). בעיקר ברכבים בעלי גיר אוטומטי, רצוי להחליף את השמן בכל טיפול או ע"פ הוראות היצרן.

איפה עושים טיפול תקופתי

טיפול תקופתי ניתן לעשות בכל מוסך, אך חשוב לוודא שמדובר במוסך מוסמך ומנוסה שאתם סומכים עליו. אפילו מוסך שסומכים עליו גם ביצאת צדיק. לא חובה שיהיה במקום חשמלאי רכב מוסמך שיבדוק את החלקים החשמליים שבבדיקה אך בהחלט יכול להוסיף.
בשורה התחתונה טיפול עשרת אלפים הוא לא טיפול חשוב מאוד שיכול לחסוך לנו אלפי שקלים ואפילו עשרות אלפים בטיפול ברכב. עם בדיקות מוקדמות וגילוי מוקדם של תקלות קשות או תקלות חוזרות.

לקריאה נוספת של מאמרים וטיפים ממקצוענים היכנסו למוסך שי או התקשרו 03-9646939.

הוסף תגובה