כאבי ברכיים בלילה – איך מתמודדים עם זה

כאבי ברכיים בלילה – איך מתמודדים עם זה

כשאנחנו מתמודדים עם תחושת כאב, זה דבר אחד, זה לא נעים אך יש לנו דרכים שונות כיצד להתמודד עם תחושה שכזו. אך כשאנחנו צריכים להתמודד עם תחושת כאב בלילה, זה כבר משהו אחר, מאחר ויש לכך השפעות הרבה יותר מרחיקות לכת ומשמעותיות.

אחת הדוגמאות לכף הם כאבי ברכיים בלילה, תופעה שלא מעט אנשים מתמודדים איתה, מבוגרים וצעירים. כאבים אלו יכולים להופיע כתוצאה מעומסים, פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, דלקות חוזרות ונשנות, תהליך שחיקה של הסחוס ועוד.

ההבדל במשמעות ובהתמודדות בין כאבי ברכיים בלילה לבין כאבים שחשים ביום, נובע משתי סיבות עיקריות. ראשית, כאבים בלילה משפיעים על היכולת שלנו לישון, ויש לכך אפקט מעבר לאותם כאבי ברכיים. האפקט הוא גם נקודתי, התסכול שאנחנו חווים מכך שאנחנו לא מצליחים להירדם, אך יש גם אפקט מצטבר, שכן אנחנו נתקשה להתנהל במהלך היום אם לא נוכל לישון בצורה סדירה. שנית, הגוף שלנו זקוק לשינה, זה הזמן בו הוא מתאושש ומשקם את עצמו. אם בלילה אנחנו לא ישנים בגלל תחושת כאב, אנחנו בעצמם מונעים ממנו את ההחלמה.

כיצד מתמודדים עם כאבי ברכיים בלילה

ישנן דרכים שונות כיצד להתמודד עם כאבי ברכיים בלילה, לפני שנסביר בקצרה כיצד יש לנהוג בשביל להתמודד בצורה נכונה עם כאבים אלו, חשוב לומר, שעלינו לעשות הכל בשביל למנוע את תחושת הכאב באופן כללי, כלומר, עוד לפני שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו חווים את הכאב בלילה. זה אומר שעלינו לפנות לאורתופד שיבדוק את מצב הברכיים ויספק לנו תוכנית טיפול מתאימה, זה אומר שעלינו לעשות תרגילי חיזוק ופיזיותרפיה, להניח קרח על הברך ועוד.

בלילה אנחנו יכולים לעשות מספר דברים בשביל להתמודד עם תחושת הכאב. למשל, אנחנו יכולים להניח כרית בין הברכיים בשביל להקל עליהן, אנחנו יכולים להניח קומפרס קר למשך מספר דקות בשביל להרגיע את תחושת הכאב, להניע את הברך מספר פעמים, כיפוף ויישור, וכן עלינו למצוא את התנוחה הנכונה בזמן שאנחנו שוכבים במיטה.

כיצד מתנהלים עם כאבי ברכיים

זה לא פשוט להתנהל עם כאבי ברכיים באופן כללי, ובטח לא כשהכאבים מופיעים בשעות הלילה, מאחר וזה משפיע על כל התפקוד שלנו. זה מונע מאיתנו אפשרות ללכת בצורה סדירה, זה מאלץ אותנו להתמודד עם תחושת כאב שמגביל אותנו, הרבה פעמים זה מעורר דלקות ועוד.

חשוב להקפיד על טיפול נכון ובזמן, לא להעמיס על הברך ולא לנסות להתגבר על תחושות הכאב בעזרת הנחה ש"הזמן יעשה את שלו". אם הכאב מלווה בנפיחויות או אדמומיות בברך, יש לפנות מיד לרופא ולטפל בבעיה.

לסיום צריך לומר, הכאב יכול להופיע במצבים שונים ואצל קבוצות שונות של אנשים. במידה ומדובר על משהו נקודתי, אז בעזרת התמודדות נכונה, הוא לא יופיע שוב ויהיה אפשר לחזור אל שגרת חיים רגילה.

 

הוסף תגובה