מהו אימון אישי? והאם הוא באמת עובד?

מהו אימון אישי? והאם הוא באמת עובד?

לא מעט אנשים בוחרים לעבוד היום עם מאמנים אישיים, בין אם זה מתוך צורך אישי ובין אם זה מתוך צורך מקצועי שקשור כך או אחרת לתחום שלהם.

הרבה אנשים מוצאים במאמן אישי תחליף ראוי למטפל פסיכולוגי או מטפל אחר.
 עבור לא מעט אנשים מדובר בשיטה הרבה יותר מעשית, שיטה יותר פרקטית וכזו שמספקת תוצאות במהירות רבה יותר.

מהו אימון אישי?

בשביל להבין למה אנשים בוחרים לעבוד עם מאמן אישי והאם באמת זה מצליח להם, אז צריך להבין תחילה מה זה בכלל אימון אישי, כיצד הוא מתבצע בפועל.
אימון אישי הוא תהליך במהלכו המתאמן מתמודד בעזרת כלים ושיטות שונות שמציע לו המאמן עם קשיים שונים שעומדים בדרכו, מתוך כוונה להשיג את המטרות שלו.

האימון איננו מתייחס לדברים עמוקים בהם נהוג להתעסק בטיפול פסיכולוגי, בין אם זו טראומה ובין אם זה קשר להורים או כל דבר אחר.
 האימון מתעסק אך ורק בשאלה, איך יכול המתאמן להשיג את המטרה או המטרות אותן הוא שואף להשיג, וכיצד הוא יכול לשנות את ההתנהלות שלו על מנת שהיא תהיה פרקטית יותר, כזו שתניב לו תוצאה טובה יותר ביחס לתוצאות שהוא משיג.

כיצד זה מתבצע בפועל

אימון אישי מתבצע במספר דרכים. יש את שלב השיחות, במהלכם לומד המאמן על המתאמן, מאפיין אותו, את צרכיו, מטרותיו ואת דרך ההתנהלות שלו.
מעבר לשלב השיחות, יש את השלב של שיעורי הבית.

זה השלב בו המתאמן מקבל שיעורים מהמאמן שלו במטרה לראות כיצד הוא מתמודד עם קשיים שונים, מתוך כוונה לשנות את דרך ההתנהלות שלו ולהתרגל אל הדרך החדשה.

 למשל, אם המתאמן מתקשה בעמידה מול קהל, אז אחת מעבודות הבית שהוא יקבל זה לעמוד מול המראה ולדבר ואחר כך מול אנשים קרובים ולדבר וכן הלאה.

צריך לומר, להבדיל ממה שאנחנו מכירים בטיפול פסיכולוגי, הרי שחלק מהותי בתהליך האימון מתבסס לא דווקא על שיחות של שעה, אלא על שיחות קצרות, לעיתים שיחות טלפון, לעיתים הודעות, התהליך הוא הרבה יותר דינמי, יותר אינטנסיבי, ובנוי יותר על מעשים ופחות על דיבורים.

האם אימון אישי באמת עובד?

התשובה היא כן אך זה תלוי כמובן באיכות המאמן וברצון המתאמן.

בדיוק כמו בכל דבר בחיים, אם המאמן הוא לא איכותי והמתאמן לא רוצה ללמוד ולהשתנות, אז האימון לא יהיה שווה שום דבר.

 אך אם המאמן הוא איכותי, סבלני, מכיל, מעורר השראה והמתאמן מוכן לבצע שינויים, מוכן לקבל דרכים חדשות, אז אין שום סיבה שזה לא יצליח.

צריך לומר, אנשים פונים לאימון אישי לא רק בשביל להתמודד עם בעיות אישיות אלא גם בשביל דברים אחרים, בין אם הם קשורים להורות, לימודים, זוגיות וכן עבודה.

 

הוסף תגובה