מכשירי שמיעה – לא קונים לפני שלומדים

מכשירי שמיעה – לא קונים לפני שלומדים

יותר ויותר אנשים, בפרט מבוגרים, נדרשים היום להשתמש במכשיר שמיעה. אנחנו רואים את הנתונים, מדובר על עלייה ניכרת במשך השנים. חלק מהאנשים שנדרשים להשתמש במכשיר זה, אכן עושים כך, אחרים מעדיפים לוותר עליו ולהישאר במצב בו הם נמצאים.

מכשירי שמיעה, כפי שאנחנו יכולים להניח, משפרים מאוד את איכות החיים של מי שמשתמש בהם ולא רק שלהם. ברגע שאדם אשר מתמודד עם ירידה בשמיעה, דבר שבמקרים רבים הוא קבוע ולא זמני, מתקשה מאוד ליהנות מדברים שקודם לכן הוא נהנה מהם, מתקשה מאוד למצוא את עצמו בתוך מצבים מסוימים, חברתיים ואחרים, דבר שיכול ליצור תסכול עמוק גם אצלו וגם בסביבה הקרובה שלו.

אנשים שמסרבים להשתמש באותם מכשירי שמיעה, מתעקשים על הסירוב מסיבות שונות. יש מי שמתבייש, יש מי שמדחיק ומכחיש את העובדה שהוא חווה ירידה בשמיעה, יש מי שמחליט שזה עניין של גיל ואין מה לעשות, אחרים פשוט לא יכולים לעמוד בהוצאות הכרוכות ברכישת מכשיר שמיעה ולכן הם בוחרים לא להשתמש בו.

מי שכן מחליט להשתמש במכשיר כזה, צריך לקחת בחשבון שלא מדובר בעניין פעוט, לא מדובר במכשיר שאנחנו נכנסים לחנות ורוכשים אותו ככה סתם. מדובר על מכשיר בעל ערך משמעותי, לא רק מבחינת אופי השימוש עבורנו, אלא שהוא כמובן גם בעל ערך כספי גבוה. מאחר ומדובר בהשקעה משמעותית עם השפעות ניכרות עלינו, הרי חשוב מאוד שאנחנו נבצע את הרכישה בצורה חכמה.

לפני שנסביר כיצד עושים זאת, נחזור לרגע אל אותם אנשים שמסרבים להשתמש במכשיר שמיעה ונסביר, שהסירוב הזה יכול לפגוע באוזניים בכלל ובשמיעה בפרט, מה שיכול להפוך את העניין להרבה יותר מורכב בעתיד. זה מבלי שאנחנו מתייחסים לעובדה שאיכות החיים שלהם תיפגע מאוד מכך שהם לא בחרו להשתמש במכשיר כעת.

כיצד רוכשים מכשיר בצורה נכונה

ראשית, צריך ללמוד על מכשירי שמיעה, צריך ללמוד על ההבדלים ביניהם, מה היתרונות של כל מכשיר, מה כל חלק במכשיר עושה וכיצד הוא משפיע על התפקוד שלו ובאופן ישיר עלינו.

שנית, רצוי מאוד ללמוד על כל התהליך של אבחון, בדיקות וכדומה. כך ברגע שנגיע אל מכון שמיעה מסוים, אנחנו נדע למה לצפות, אנחנו נדע מה בדיוק אנחנו אמורים לקבל במקום, איזה סוג של שירות, כיצד בדיוק המקום אמור לאבחן איזה מכשיר שמיעה יכול להתאים לנו.

שלישית, חשוב כמובן לברר מחירים ויתרה מזו חשוב לוודא מה אפשר לקבל דרך קופת חולים, דרך ביטוח לאומי, דרך ביטוחי בריאות פרטיים ועוד. לעיתים אנחנו יכולים למצוא סעיפים ותתי סעיפים שיכולים להקל עלינו באופן משמעותי על התשלום, כך שאנחנו נוכל לשלם על מכשיר שמיעה, מחיר חלקי, מה שכמובן יעזור לנו מאוד בתהליך הרכישה ובהוצאה על המכשיר.

 

הוסף תגובה