פיתוח מנהיגות בארגון

פיתוח מנהיגות בארגון

מה זה מנהיגות בארגון

מנהיגות בארגון היא שם כללי ליכולות של הדרגים השונים להניע עובדים לכיוון מטרה, תוך כדי שימוש מועט ככל האפשר באמצעי אכיפה שונים. בארגונים שונים יש חשיבות שונה למנהיגות, בארגון התנדבותי המנהיגות באה לידי ביטוי ככוח המניע של הארגון לכיוון האג'נדה שלהם. בארגונים עסקיים, מנהיגות ארגונית הינה דרך נוספת להגיע למטרות העסקיות ולמיצוי הפוטנציאל של העובדים והעסק תוך כדי ביצוע תהליכי עבודה ממקום חיובי ותורם. מתוך רצון וכבוד של העובד להיות מובל ע”י המנהל/המנהיג ולא מתוך הכרח, לכן רצוי ומומלץ לפתח מנהיגות ברבדים השונים של ארגונים. בין אם המנהיג מנהל צוות של 2 או אלפים, ארגון שתומך במנהיגות ארגונית מגיע להישגים גדולים ולהישגים משמעותיים ותוך עבודה שמביעה ערך מוסף לכל העובדים ולכל המנהלים.

סגנונות מנהיגות

במנהיגות ארגונית של מספר של סגנונות מנהיגות וגישות שונות למנהיגות ארגונית. הדוגמה הבולטת ביותר היא של מנהיגות אקטיבית מול מנהיגות פסיבית. מנהיגות אקטיבית מתארת מצב בו המנהיג מחפש אחר בעיות עתידיות וצווארי בקבוק ומבצע פעולות על מנת לתקנם או למנוע את התרחשותם. מנהיגות פסיבית לעומת זאת מתארת מצב בו המנהיג מתערב רק כאשר מתגלות תקלות או בעיות שנדרש לתקנן, אך במקביל נותן חופשיות לעובדים ואמונה מלאה בעבודתם.

ישנם גם מספר סגנונות של מנהיגות ארגונית, כמו לדוגמה מנהיגות כריזמטית, בה המנהיג הוא דמות כריזמטית שקל להיות מובל על ידה. המנהיגות המעצבת, בה המנהיג מעניק תמיכה לעובדיו ומעלה את ביטחונם העצמי. באמצעות הגבהת יעדים ואמונה בהם. מנהיגות הסתגלותית בה המנהיג הוא גורם הסמכות אך לא בהכרח המנהיג הטבעי בארגון, למרות זאת הוא המחזיק בידע ובכלים להוביל את הארגון ולכן קשה ל”מנהיגים טבעיים” להחליפו.

מנהיגות בארגון הוא דבר לא פשוט ללמידה ולביצוע. כי לא משנה כמה קומפלימנטים תיתן לעובדים, כמה תסמוך עליהם או כמה תצפה לרף גבוה. זה דבר שצריך ללמוד, לכן יש ניתן למצוא סדנת מנהיגות למנהלים וסדנאות מנהיגות ארגוני בכל רחבי הארץ, מבית הארחה ביער ירושלים ועד מגדלי משרדים בתל אביב.

צאו והצליחו!

 

הוסף תגובה