השפעת הקורנה – ילדים רעבים

כאשר נגיף הקורונה החל להתפשט בעולם במרץ 20 אף אחד לא האמין את ההשפעה הניכרת שתיהיה לו בכל תחומי החיים: פרנסה, כלכלה, מסחר וכמובן בריאות. נגיף הקורונה הביא עמו צונאמי של השפעות שליליות אבל גם מעט השפעות חיוביות : המשפחתיות התחזקה, אנשים העריכו את זמן האיכות שלהם מחוץ לבית, את העובדה שיש להם מקום עבודה וכמובן התקשורת עם חברים. אך בין התאגדות של עובדים למען שיפור תנאי שכר ועד מורים והורים שמחאו למען בריאות הילדים, יש קבוצות גדולות שנפלו בין הכסאות.

שכבת אוכלוסייה שלמה שהייתה על התפר של בין בקושי מסדרים לבין שכבת המעמד הבינוני נאנקת מכל רגע ורגע מהשפעתה הכלכלית של הקורונה. אז מי הם נפגעי הקורונה?

האלמנות ומשפחות החד הוריות

שכבת הגיל המבוגרת נפגעה פעמיים. קשישים שחיים לבד סובלים מבדידות ואי יכולת לתקשר עם בני משפחה ושכנים. החשש מהידבקות הוביל שהמבוגרים והקשישים נאלצים לשמור על עצמם מאוד ולהכריז על בידוד מחשש להדבקה וסיכון גבוה לתחלואה. בנוסף לכך יש איום נוסף, הנושא הכלכלי. קשישים רבים חיים על קצבת זקנה נמוכה מאוד ללא תוספות וללא סיוע חיצוני. הדבר מונע מהם לקנות תרופות ומוצרי יסוד בסיסיים. כל אלו מקשים מאוד על החיים של בני הגיל השלישי שאיננו אמיד ולעתים הם מדרדרים לעוני קשה.

משפחות חד הוריות בניגוד לקשישים נפגעו אף הם. הורה יחיד שלעיתים מקבל מזונות ולעיתים מחויב על תשלום מזונות, נאלץ לשלם חשבונות מים, חשמל וכמובן קניות בסופר כאשר הפרנסה היחידה שסיפקה תקציב קבוע נקטעה בשל הפסקת העבודה או ירידה בשעות העבודה. משפחות חד הוריות שנאלצו לרדת לחצי משרה נאלצו לקזז במוצרים שהם רוכשים לילדים משוק דרך מעדני חלב ועד לחם במצבי קיצון. מוצרי הבסיס כמו קוטג' שצעירים יצאו להפגנה בשנת 2011 בגלל עלייה מסוימת במחירים שלהם, כיום משפחות מתקשות לרכוש אותם בסופר. התחושה הקשה של מחנק וסיוע שאינו מגיע מהממשלה אינו מאפשר למשפחות להרים את הראש.

ילדים מדרדרים לעוני

ילדים הם העתיד שלנו, זה כבר אנחנו יודעים. לא סתם אנחנו חושבים על בריאות הילדים ועל מה שהם ילמדו וכמה שעות הם ילמדו כל יום, אנחנו רוצים שהם יעברו את הכל בשלום ובקלות.

אך ילדים למשפחות חד הוריות, מתקשות לסיים את החודש ומתקשות לשלם את ביטוח הבריאות של ילדיהם, לרכוש מוצרי צריכה בסיסים לילדים ופעמים רבות אותם ילדים הולכים לישון רעבים.

אם תסתכלו ברחובות העיר הגדולה תראו ילדים רבים שפשוט מסתובבים ברחובות ללא מעש וחלקם מחפשים אוכל. הלב נקרע כשרואים לאן הגענו. בישראל המצב יחסית טוב אצל רוב המשפחות אך האו”ם מזהיר כי הקורונה תגרום למגפת רעב. ראש תכנית המזון ציין כי העולם צפוי לחוות משבר הומינטרי החריף מאז מלחמת העולם השנייה וכי תוך כמה חודשים חלקים גדולים מן העולם עשוי לסבול מרעב בקנה מידה תנ”כי.

ההשפעות של מלחמות קטנות לעומת ההשפעה של הקורונה בעולם. מכת הארבה בחלקים נרחבים באפריקה ומזרח אסיה וגם המשברים הכלכליים רק מקצינים את המצב הרעוע שנגיף הקורונה יצר.

בעולם המספרים עצומים, כמילארד בני אדם הולכים לישון רעבים וחלקם המועט סובל מחוסר ביטחון תזונתי ולא מרעב קבוע. החשש הוא שרק בשל הקורונה צפויים להתווסף עוד 130 מיליון בני אדם רעבים. המסקנה היא, שאומנם תושבים רבים ישרדו את משבר הקורונה אך הם יאלצו לחוות על בשרם את ההשפעה הקשה של רעב, מחסור במקומות עבודה, מחלות שהתפשטו בשל ירידה בתנאי ההיגיינה שרק תגביר את הסיכויים להידבקות בקורונה.

מומלץ שכל אחד יבדוק למי הוא יכול לסייע ולעזור כדי שילדים לא יצטרכו לחפש מזון בפחים בשל רעב כבד ונקווה שמספר הולך וגדול של בני אדם ישרדו את המשבר הזה בשלום.

הוסף תגובה