מטבחים מעוצבים או מטבח מנגר – מה עדיף?

מטבחים מעוצבים או מטבח מנגר – מה עדיף?

מטבח הוא לב ליבו של כל בית ואכן בחירת המטבח ועיצובו אינה פשוטה. יש המעדיפים לרכוש מטבחים מעוצבים בידי מעצבי מטבחים, יבואנים או יצרנים מוכרים ושי אלו המעדיפים את שירותיה של נגירה. מה היתרונות והחסרונות הבולטים בכל אחד?

מטבח מנגר – יתרונות וחסרונות

יתרונות הנגרייה

  • התאמה – בעוד ייבואן או ייצרן מסחרי של מטבחים יכול להציע סגנונות ומודלים ספציפיים נגריה אינה מוגבלת עיצובית או ביצועית. הנגר יכול בהחלט להכין מטבח “תפור” בדיוק לטעמו של הלקוח.
  • גמישות בחומר – נגריה מומחית ובעלת ניסיון יכולה להמליץ על שימוש בסוגי עץ שונים ולייעץ לגבי תכונותיהם. הנגרייה אינה מוגבלת בסוגי העץ בה היא משתמשת.

חסרונות הנגרייה

  • מהירות עבודה – לנגריה אשר מכינה את כל המטבח מאפס ייקח יותר זמן מאשר למפעל או ייבואן שמחזיר מטבחים מוכנים.
  • עיצוב מטבחים – כאשר פונים לנגריה יש לוודא כי הם עובדים עם מעצב שמא נידרש להגיע עם תכניות עיצוביות מוכנות. יש לציין כי פניה למעצב פרטי עשויה לעלות לנו לא מעט.
  • איכות – כאשר בוחרים נגריה חשוב לוודא כי היא אכן איכותית והמוצר שנקבל איכותי לא פחות. כאשר עובדים מול הרודס מטבחים חברה גדולה בעלת ניסיון נוכל להיות בטוחים כי אנו מקבלים מוצר איכותי.

מטבחים מעוצבים – יתרונות וחסרונות

יתרונות מטבחים מעוצבים

  • סגנון – מטבחים מעוצבים או ממותגים קיימים בשלל סגנונות החל מקלאסי ועד לצו האופנה האחרון בתחום. שלא כמו נגריה שאינה מתמחה בתחום העיצובי הרי שמעצבי מטבחים בשירות יצרנים או יבואנים מחויבים לאסטטיקה לא פחות מאשר לביצוע.
  • חידושים – מעצבי מטבחים מתמחים בחידושים והמצאות בתחום. אחת המטרות היא לעצב מטבחים כל שיהיו נוחים יותר ופרקטיים יותר. השימוש בפטנטים כאלו ואחרים חוסך מקום וזמן תוך כדי עבודה במטבח.

חסרונות מטבחים מעוצבים

  • מחיר – יש הטוענים כי רכישת מטבחים מעוצבים יקרה יותר מרכישתם דרך נגריה. הדבר תלוי כמובן באופי המטבח, גודלו וסגנונו. אך חשוב לציין כי ניתן למצוא מטבחים מעוצבים גם במחירים השווים לכל נפש.
  • חוסר גמישות – לרוב, כאשר מדובר ביבואן או יצרן, הרי שהוא עובד עם מספר מצומצם של דגמים.

מטבחים מעוצבים – איך עושים את זה?

רוב הלקוחות מעדיפים בדרך כלל עיצוב מטבחים בהתאמה אישית לפי צרכיהם ולא לרכוש מטבחים מעוצבים למרות שרבים מהמטבחים הללו כיום מעוצבים על ידי אנשים מומחים בתחום. יש אנשים המעדיפים מטבחים מעוצבים צנועים, יש מפוארים ויוקרתיים ויש המעדיפים מטבח עם כל שיפורי הטכנולוגיה הקיימים והאפשריים.

מטבחים מעוצבים – מטבח אסטטי ומתאים

עיצוב מטבחים, צריך לכלול מטבח אסטטי יחד עם החלטות מעשיות, שיתאים לאלמנטים עדכניים בעולם של עיצוב מטבחים, כך למשל לא מספיק שהכיור יהיה יפה ואיכותי וממוקם היטב חשוב גם שניתן יהיה לנקות אותו בקלות. חשוב מאוד שפינת האוכל היפה עם הריהוט החדש תהיה ממוקמת כך שניתן יהיה לשבת בה בנוחות. המטבח החדש והאיכותי צריך להיות מותאם לצרכים, צריך להיות מותאם במידותיו וצורתו לבית וכזה שישרת את דייריו לאורך שנים.

מטבחים מעוצבים ודקורטיביים משרים אווירה נעימה ומזמינה. המטבח הוא אחד החדרים הכי שימושיים בבית, השקעה במטבח מעוצב תהפוך את השהיה במטבח למהנה יותר והשמירה על ניקיון המטבח תהיה פעולה פשוטה וקלה לדיירי הבית.

עיצוב מטבחים נכון

עיצוב מטבחים מעיד במידה רבה על האופי של המשפחה ועל האישיות של דייריו, אם הם טיפוסים רוחניים, שמרניים וכדומה. לכל סוג של אישיות מומלץ להתאים מטבחים מעוצבים שישקפו אותם בצורה הטובה ביותר. עיצוב מטבחים נכון כיום, משלב בין אסטטיקה, פונקציונאליות וחדשנות עיצובית. התפיסה הבסיסית כיום אומרת שיש לתת מענה איכותי לסגנונות חיים שונים ומגוונים, לצרכים שונים של אוכלוסיות שונות וכל זאת במחירים סבירים והגיוניים. ההתאמה של המטבח לדייריו צריכה להיות כזאת שתתאים לתקופות חיים שונות, בין אם המשפחה תתרחב, הילדים יגדלו  או שסגנון החיים ישתנה.

סגנונות מטבחים מעוצבים

ניתן לעצב מטבחים בסגנונות שונים וכל אחד יכול להתאים את המטבח שלו על פי הסגנון שיחפוץ. עיצוב מטבחים כפרי הוא סגנון המשדר רוך, ביתיות וחמימות על ידי שימוש בצבעי עץ טבעיים לעיתים בעיטורים על חזיתות המטבח. קיים עיצוב מטבח מודרני השכיח והמבוקש ביותר, המשדר את קידמת הטכנולוגיה ומתאפיין לרוב בקווים ישרים וכולל שימוש בחומרים עכשוויים לבנייה והעיצוב. יש מטבחים מעוצבים קלאסיים ויש עיצוב מטבחים שהוא בין המודרני לכפרי אשר משלב פונקציונאלית ופשטות. יש מטבחים מעוצבים בסגנון עתיק אשר בזמן העיצוב שלהם, מתמקדים בשימור פריטים ישנים ודהויים.

הוסף תגובה