אל תתייאשו – אפשר להשיג שליטה באכילה ובמשקל עם דיאטה מתאימה

אל תתייאשו – אפשר להשיג שליטה באכילה ובמשקל עם דיאטה מתאימה

למרות כל המידע שאנו נחשפים אליו והנוכחות של נושא התזונה הבריאה בכל מקום, רבים עדיין ממשיכים להיאבק בהשמנת יתר ואינם מצליחים להשתלט על אופן האכילה שלהם. מפחי נפש חוזרים מביאים לייאוש, או בבחירה בניתוחים בריאטריים, המלווים בקשיים וסיכונים רבים. אז איך בכל זאת ניתן להשיג שליטה בכל הקשור לתזונה שלנו ולהתמיד באכילה בריאה ונכונה?

אל תיסחפו אחר כל דיאטה אופנתית

כולנו שמענו על הזמרת אדל, שירדה כ-45 קילוגרמים ממשקלה על ידי דיאטת מיצי עשבים וירקות. רבים גם נחשפו לדיאטות אופנתיות אחרות הנפוצות כעת ברשתות החברתיות ותחת כל עץ רענן – דיאטה קטוגנית, דיאטת פאסטינג – דיאטת צום, וכד'. נדמה שהתחום לעולם אינו מפסיק לייצר כותרות וטרנדים חדשים. אך מנסיוננו, נדיר שאלו אכן מספקים פתרון אמיתי שהסובל ממשקל יתר יכול להתמיד בו לאורך זמן. אמנם דיאטות מסוג זה אכן לפעמים יעילות ביותר בירידה במשקל, אך לרוב הן נושאות עמן סיכונים בריאותיים לא מבוטלים וכל כך מגבילות עד שאין מנוס בשלב כלשהו לפרוץ את מסגרת הדיאטה. אז מגיע בולמוס אכילה בלתי נשלט שגורם להעלאת כל המשקל שהסרתם, ולמעלה מכך. דיאטות אלה גם אינן גורמות לשינויים עמוקים באופי האכילה, אינן מותאמות אישית להעדפותיו ונתוניו של כל יורד ואינן מלמדות את מי שמבצע אותן הרגלי אכילה נכונים ובריאים.

אז מה כן? רכישת הרגלי אכילה טובים ובריאים

הגורמים להשמנה הם רבים ומגוונים, ולכן גם אין פתרון יחיד שיכול להתאים לכולם. כל פתרון צריך לכלול היבטים שונים של חיי הסובל מעודף משקל, כולל היבטים רגשיים, פסיכולוגיים, גנטיים ובריאותיים. המומחים בתחום מבינים כי לא ניתן לספק תפריט דיאטה לאדם הסובל מעודף משקל ולשלחו לדרכו עם ברכת הצלחה. יש ללוותו לאורך כל התהליך, ולסייע לו יותר דווקא בשלב השמירה על הישגי הדיאטה. יש לספק לו מענה רגשי ופסיכולוגי לצרכיו, כי כל תוכנית תזונתית שלא תיקח צרכים אלה בחשבון לא תהיה יעילה ולא יוכל להתמיד בה לזמן ארוך.

אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא תוכנית דיאטה מקיפה הכוללת ליווי אישי, קבוצות תמיכה של אנשים העוברים את אותו התהליך ועקרונות אכילה המותאמים לאדם ולאורח חייו הנוכחי. בתוכנית כזו אין שום צורך לספור קלוריות, אין מזונות "אסורים" ואין הגבלות. ישנם כללים עקרוניים לגבי זמני האכילה, ההרכבים התזונתיים והיחסים בין אבות המזון השונים, טכניקות להקפדה על שתייה מרובה, שילוב פעילות גופנית המתאימה לאדם, תמיכה רגשית ומענה לכל קושי שנתקלים בו בתהליך באופן מיידי. בתוכנית דיאטה טובה היורד אינו מרגיש רעב, אינו סובל ואינו "נשבר" בכל פעם שהוא אוכל דבר מה משמין. מתקיימת הפנמה של העקרונות כך שגם אם "נפלנו" פה ושם, לא קרה שום דבר ואפשר להמשיך בתהליך כרגיל.

אל תתייאשו – קיימות תוכניות דיאטה יעילות, המובלות על ידי אנשי ונשות מקצוע רציניים ואחראיים, שיכולים לסייע לכם וללוות אתכם יד ביד עד להשגת המטרות שהצבתם לעצמכם. בחרו נכון. אנו מאחלים לכם בהצלחה!

הוסף תגובה