מצנן אוויר – מתי אנחנו נבחר להשתמש בו?

מצנן אוויר – מתי אנחנו נבחר להשתמש בו?

במרבית המבנים היום, אנחנו יכולים למצוא מערכות מיזוג שמיועדות לקרר את החללים השונים בו. כאשר אין ספק שהמערכת הפופולארית ביותר היא מזגן אשר מתבסס על אוויר יבש וחשמל. אך לצד המזגן, אנחנו יכולים למצוא לא מעט מקומות אשר מעדיפים לעבוד על מצנני אוויר.

בדומה למזגנים, גם מצנן אוויר מיועד לקירור ומרבית השימוש בהם נעשה מן הסתם בקיץ. אך במובן מסוים, כאן נגמר הדמיון בין שתי המערכות. שכן מצנן אוויר עובד על חומרים אחרים וכן האפקטיביות שלו היא שונה מזו של מזגן, במובנים רבים.

מצנן אוויר הוא למעשה מתקן שעובד על קירור באמצעות מים. להבדיל מהמזגן, הוא לא עובד על אוויר יבש ועל כן הוא מתאים למקומות יבשים. זו אחת הסיבות מדוע עד לפני שנים לא רבות, בעיר כמו אילת היה נהוג להשתמש יותר במצנני אוויר ולא במזגנים רגילים.

מצנן אוויר נושא בחובו כמה יתרונות בולטים. ראשית, הוא הרבה יותר זול ממזגן, עלות ההתקנה והשימוש בו נמוכים לאין שיעור מעלות התקנה והשימוש של מזגן, מדובר על היקף הוצאות נמוך בעשרות אחוזים ממזגן. צריך לזכור, שאפשר למצוא מצנני אוויר ניידים, כאלה שאין צורך להתקין אותם ואין צורך להקים תשתית עבורם.

שנית, מצנן אוויר לא דורש מאיתנו שימוש בגז כמו מזגן אלא רק במים, לכן גם עלויות האחזקה שלו נמוכות יותר ויתרה מזו, הוא הרבה יותר ידידותי לסביבה, הוא לא מזהם. אין בו חומרים רעילים ולא טובים לאדם ולסביבה. האוויר שהוא פולט, הוא חדש ונקי, ועל כן הוא גם פולט הרבה פחות חיידקים.

שלישית, מצנן אוויר יכול לעבוד בשטחים פתוחים, גם בגלל שהוא נייד וגם בגלל שהוא לא מחייב שימוש בחדר סגור. לכן אנחנו נראה לא פעם אירועים גדולים אשר נעשה בהם שימוש במצנני אוויר, לרווחת האורחים.

כיצד בוחרים איזה מצנן לקנות

כשאנחנו מעוניינים לקנות מצנן אוויר לעסק או לבית, אנחנו צריכים לחשוב על מספר נקודות.

ראשית, אנחנו נבחן מה בדיוק אנחנו צריכים על פי סוג המבנה ואופי השימוש בו. יש הבדל בין שימוש במצנן אוויר לחדר שינה לבין מצנן אוויר למפעל אשר מתבצעת בו עבודה מסוג כזה או אחר.

שנית, אנחנו צריכים לבחון מה גודל המצנן שאנחנו יכולים להשתמש בו, מה התפוקה שלו ועד כמה היא מתאימה לנו על פי הצרכים שלנו וכן על פי תנאי השטח.

שלישית, חשוב שנבחן מהיכן אנחנו קונים את המצנן, מה החברה שמוכרת לנו אותו יכולה לספק לנו, האם היא מספקת לנו אחריות ולכמה זמן, האם האחריות כוללת שירות תיקונים, החלפת רכיבים ועוד.

ארבע, עלינו לבחון את המחיר שאנחנו נדרשים לשלם בשביל לוודא שאכן זה מתאים לתקציב שלנו ואכן זה עומד ביעדים שהצבנו לפנינו מבחינת חשבון ההוצאות.

 

הוסף תגובה